BMW a prezentat primele imagini și date oficiale ale noului Seria 5, berlina de clasă medie a bavarezilor care vine la pachet, pentru prima oară, cu o variantă 100% electrică. Noul Seria 5 împarte cu EV-ul i5 un design conservator, dar sub această „piele” care nu va naște, probabil, controverse se ascunde tehnologia de vârf și aproape toate opțiunile de propulsie posibile. În plus, noul Seria 5 este mai mare și va fi disponibil și în versiune Touring.

Noul Seria 5 este aici - la propriu și la figurat, căci berlina a debutat în România la scurt timp după ce a putut să fie văzută, în premieră, în cadrul festivalului de eleganță de la Villa d'Este. Aceasta este a opta generație al unuia dintre cele mai cunoscute produse BMW, care redefinește limitele segmentului mediu la peste 50 de ani de la lansarea primei Seria 5. Afirmația are acoperire deoarece noul model, G60, este cel mai lung din segment.

Cu o lungime de peste cinci metri, dintre care aproape trei se regăsesc între cele două punți, Seria 5 este cu 10 centimetri mai lung decât până acum, dar creșterea în dimensiuni n-a adus și niște schimbări radicale la capitolul design. Cum Mercedes-Benz a adus grila iluminată pe noul Clasa E, BMW nu putea rămâne în urmă, iar Seria 5 vine cu rinichi iluminați, pe lângă tratamentul cu suprafețe negre lucioase de la ambele capete, dar și în zona pragurilor.

BMW a prezentat, în același timp, și Seria 5 și fratele-geamăn nepoluant i5

Partea frontală nu aduce o mască radicală ca în cazul lui Seria 7/i7 și nici spatele nu te ridică din scaun, dar asta nu înseamnă că noul Seria 5 arată mai bine decât vechiul model, ci doar o idee mai docil decât ne-am fi așteptat. Trebuie spus și că creșterea în dimensiuni (mai sunt și trei centimetri în plus la lățime și 20 milimetri la ampatament) nu se traduce printr-un portbagaj mai mare, cei 520 de litri fiind mai puțini decât ceea ce oferă actualul model.

BMW Seria 5 ascunde tot ce-i mai bun la interior

Bordul lui G60 este dominat de două ecrane de mari dimensiuni care, împreună, formează „Curved Display”. Există, pe de-o parte, un ecran de 12,3 inci pentru instrumentarul de bord și, , în centru, un ecran mai mare, de 14,9 inci, care-ți afișează toate facilitățile oferite de sistemul de infotainment. Butoanele fizice, de modă veche, au fost înlocuite de o suprafață tactilă care se întinde pe întreg bordul, de la o portieră la alta, denumită „Interaction Bar”. Această suprafață relativ îngustă este iluminată și de aici se poate controla sistemul de ventilație, dar și cel audio și poziția scaunelor.

Interiorul a fost „curățat” de elementele nefolositoare - cum ar fi pedala ambreiajului

Conform BMW, orice Seria 5 vine standard cu un interior vegan, pielea naturală fiind înlocuită de „Veganza” pe care o găsim pe scaune, dar și pe volan. Pentru cei care nu apreciază animalele există, însă, și pielea naturală Merino, pe lista de opționale. Tot printre opționale sunt și diverse pachete cu tehnologii interesante (cu cât urci printre miile de euro, cu atât se mărește numărul de lucruri primite standard), deși abilitatea de a te juca - online - folosindu-te de infotainment-ul de la bord este standard, această funcție folosind telefonul mobil al celor din mașină pe post de controller. Sistemul care schimbă direcția (și semnalizează) după cum îți miști privirea este ceva mai sus pe lista de „dorințe”, dar integrarea YouTube-ului, de pildă, este standard.

Motorizările: De la electric la diesel pe BMW Seria 5

Paleta de motorizări depinde în funcție de piață. În unele țări - cum este și Marea Britanie - nu vei găsi un diesel pentru noul 5'ar, dar România va primi și motorul pe motorină. Indiferent de alegere, motoarele vin cu tehnologie mild-hybrid de 48v și cutii automate cu opt rapoarte. Inițial, vei putea alege între 520i și 520d (cu sau fără tracțiune integrală xDrive), varianta pe benzină (patru cilindri turbo) fiind mai puternică cu 11 cai putere față de cea pe motorină (care consumă mai mult cu tracțiunea integrală, dar tot mai puțin ca benzinara).

Motorul pe benzină are, așadar, 208 cai putere și 330 Nm ceea ce se traduce printr-un sprint de la 0 la 100 km/h în 7,5 secunde și o viteză maximă de 230 km/h. Variantele cu motoare cu șase cilindri și, respectiv, PHEV ajung prin showroom-uri abia din 2024, deci cheia către mai multă putere este varianta 100% electrică i5.

O informație care nu mai surprinde pe nimeni: mașinile devin tot mai mari de la o generație la alta

Cel mai potent i5 oferit de la bun început se numește i5 M60 xDrive și se laudă cu 601 cai putere și 820 Nm. O accelerație de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde este posibilă, dar viteza maximă este tot de 230 km/h. Bateria de 81,2 kWh este comună pe ambele variante de i5 disponibile acum (mai există și i5 eDrive40 care are „doar” 340 de cai putere și 430 Nm). O altă diferență între cele două variante este la capitolul autonomie: modelul mai puternic trebuie reîncărcat după 516 kilometri față de cei 582 de kilometri ai lui i5 eDrive40.

Oricum, ambele vin cu arhitectură de 400v (urmează cele de 800v) care permite încărcare prin DC la maximum 205 kW - deci bateria își recapătă „suflul” destul de repede, estimările sugerând un timp de încărcare de la 20% la 80% de doar 30 de minute. Mai trebuie spus și că, revenind la Seria 5, modelele PHEV ar trebui să ăibă o autonomie full-electrică mai mare decât cei 60 de kilometri ai lui 530e din prezent.

Prețurile pentru noua Seria 5 încep, în România, de la 58.965 euro (520i) și urcă până la 99.603 de euro pentru i5 M60 xDrive. De subliniat că diesel-ul costă mai mult decât benzina și că i5-ul entry-level este cu 30.000 de euro mai ieftin decât cel cu putere mai mare, deci se înscrie sub plafonul acela de 75.000 de euro al programului Rabla Plus. Diferența de preț dintre cel mai ieftin model cu ICE și cel mai ieftin EV este de peste 11.000 de euro - iar asta până intrăm în discuția despre opționale.

Sursa foto: BMW

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri