Cea de-a șasea generație a Clasei E, berlina de clasă medie de la Mercedes-Benz, a fost dezvăluită cu un design elegant „menită să facă legătura” cu gama de modele electrice EQ. Noul E va avea tehnologie mild-hybrid pe orice motorizare și este plin de tehnologie la interior, pe lângă că este mai mare decât modelul anterior. Datele cu privire la preț nu au fost comunicate.

Mercedes-Benz a prezentat noul sedan cu care vrea să ridice ștacheta în segmentul mediu. Aceasta este cea de-a 10-a generație de berlină medie a companiei din Stuttgart, dacă luăm în calcul și modelele care n-au purtat numele Clasa E. În plus, din acest punct încolo, varianta coupe și cea cabriolet va primi o titulatură proprie - alături de versiunile în două uși a Clasei C - anume CLE.

Noul model, denumit W214, îl înlocuiește pe cel lansat în 2016, la Salonul Auto de la Detroit. Cu un design mai tăios, inspirat de Clasa S de la acea vreme, (de acum) vechiul E s-a dovedit a fi un succes, Mercedes-Benz vânzând peste 1 milion de exemplare până în acest moment. Noul E ni s-a prezentat mai întâi de la interior și am scris în luna februarie că W214 vine cu „o planșă de bord cu suprafețe semi-transparente care include ecrane tactile de mari dimensiuni, parte a pachetului MBUX de ultimă generație. Tehnologia, în sine, nu va debuta pe viitoarea Clasă E, căci ea este deja disponibilă pe nava amiral a gamei electrice, adică Mercedes-Benz EQS, deși, pe acel model, se numește «Hyperscreen»”.

Exteriorul noului Clasa E: Două grile, dimensiuni mai mari și stopuri distinctive

Presa a scris încă de anul trecută că această generație a berlinei medii de la Mercedes-Benz va fi ultima cu motoare tradiționale, cu ardere internă. Poate că și de aceea design-ul nu este foarte agresiv, cu niște faruri curbate ce fac legătura cu grila printr-o zonă neagră lucioasă, aparent preluată din lista de elemente de design ale EV-urilor Mercedes. Grila, în sine, este disponibilă în două variante: cea „business-like” cu trei elemente orizonalte, dar și cea cu un aspect mai sportiv cu multe elemente presărate în jurul stelei în trei colțuri de dimensiuni mari.

Gurile de aer dispuse în lateralele barei față sunt similare cu ceea ce găsim pe W213, deși tratamentul zonei mediane a părții de jos a nasului diferă, în funcție de grila aleasă. Dacă alegi grila cu trei elemente orizonatale, vei putea avea și sigla Mercedes-Benz pe capotă. În plus, ambele tipuri de grilă pot fi iluminate, grație unor lumini opționale ascunse în ramă. Jocul de lumini este important și în partea posterioară, corpurile principale ale stopurilor fiind în forma stelei în trei colțuri. Stilizarea elementelor luminoase nu este nouă, actualul Mini (care va fi înlocuit) având stopuri care reprezintă Union Jack-ul atunci când sunt aprinse.

Din lateral se observă, în primul rând, mânerele ușilor care se retrag în caroserie, dar ceea ce nu se observă este că noul Clasa E este mai lung, dar și mai lat, decât vechiul model (care era lung de 4,9 metri și lat de 1,8 metri în versiunea cu ampatament scurt). Designerii au lucrat mult pentru a rafina forma mașinii, fiind atenți la forma aripilor, a capotei și a gurilor de aer, pentru a obține un Cx de doar 0,23.

Ce ascunde noul Clasa E sub capotă

Cum spuneam, fiecare versiune oferă un plus de eficiență grație hibridizării (cel puțin mild-hybrid pe toate propulsoarele), inclusiv un ISG (integrated starter generator). Deși nu știm care vor fi variantele disponibile în România, constructorul german a comunicat că, în general, noul E va fi disponibil cu un mix de motoare pe benzină, diesel, iar variantele cu „e” în coadă vor avea o autonomie mărită care ajunge la 100 de kilometri doar pe baterii.

Pentru început, E200 va avea un motor de 2.000 cmc pe benzină de 200 de cai putere, iar E220d va oferi 195 de cai putere dintr-un motor diesel cu o capacitate cilindrică identică. Acesta din urmă va putea fi cumpărat cu tracțiune integrală 4Matic. Același motor pe benzină de 2,0 litri va fi și pe E300e și E400e, care au tehnologie plug-in hybrid, deci și mai multă autonomie 100% electrică. E400e va fi și cel mai puternic W214 la momentul lansării, cu o putere combinată de 376 de cai putere care-i permite un sprint de la 0 la 100 km/h în doar 5,3 secunde.

În America, se face vorbire și despre motoarele de pe E350 (255 de cai putere) și E450, acesta din urmă având un motor cu șase pistoane care are 375 de cai putere (față de 362 de cai putere pe vechiul model) și 501 Nm. Puterea suplimentară vine grație unor modificări la evacuare, dar și a arborelui cotit nou, pe lângă schimbările aduse chiulasei.

Primele propulsoare anunțate sunt toate turbo, cu patru cilindri, dar va fi adăugat ulterior și un V6 diesel care va rămâne legat la aceeași transmisie cu nouă rapoarte ca și pe celelalte motorizări. Această cutie de viteze este mai ușoară decât versiunea 9G-Tronic disponibilă pe vechiul model - același care putea fi echipat și cu o manuală cu șase rapoarte până în 2018. Din păcate, manuala nu va reveni.

Este interesant de menționat că variantele cu propulsie mild-hybrid vor fi mai joase cu 15 milimetri față de PHEV-uri, deși toate ascund aceeași platformă. Suspensia pneumatică cu amortizoare care se reglează automat, în timp real, este opțională, la fel ca și posibilitatea roțiilor din spate să bracheze până la 4,5 grade. Suspensia este de tip four-link pe față

Interiorul, punctul culminant al poveștii noului Clasa E

Mercedes-Benz a ales să prezinte noul Clasa E de la interior către exterior pentru că știe că, în prezent, constructorii premium se concentrează în primul rând pe spațiul pentru pasageri și pe tehnologiile pe care le oferă. Tocmai de aceea, W214 este plin de tehnologie, pe lângă bordul cu „Superscreen” de pe versiunile superioare de echipare.

Tot opțională este camera inclusă în ecranul digital din spatele volanului care „observă” dacă șoferul ațipește la volan. O altă cameră, de pe bord, îți permite să-ți faci selfie-uri în noul Clasa E, în timp ce sistemu de infotainment MBUX a fost rafinat și, printre altele, te poți juca jocuri la bord (prezentarea oficială s-a lăudat cu aproape arhaicul joc Angry Birds), dar și să intri în videoconferințe sau pe TikTok.

În plus, fiecare șofer își poate personaliza experiența de la volan creându-și un profil personal cu ajutorul căruia își poate descărca anumite aplicațții sau să-și croiască anumite rute pe GPS care să fie afișate și accesabile doar pe respectivul profil. Exemplul dat în prezentare ține de abilitatea sistemului de a memora dacă-ți dorești să primești un masaj în scaun de fiecare dată când ajungi acasă de la birou.

Mercedes-Benz a vorbit și despre o funcție denumită „Energizing Coach” care se poate conecta la smart watch-ul șoferului pentru a-i monitoriza respirația și bătăile inimii. Astfel, el poate să recomande exerciții de respirație sau programe de relaxare pentru șofer. Tot pe partea de confort este și sistemul Thermotronic care ajustează automat fluxul de aer din habitaclu, în funcție de setările predefinte din profil. Pe partea de siguranță, noul Clasa E oferă toate sistemele la care te-ai aștepta, mai puțin Drive Pilot, deoarece aceste funcții de conducere semi-autonome sunt dedicate Clasei S și modelelor din gama EQ.

Mercedes Benz Clasa E va ajunge pe cele mai importante piețe la finele acestui an, dar data specifică a lansării în România nu a fost comunicată, la fel cum n-au fost comunicate nici prețurile. Ca și punct de reper, însă, actualul model sare ușor de 70.000 de mii de euro cu doare câteva opționale și poate depăși chiar și 100.000 de euro în versiunea E300e 4Matic.

Sursa foto: Mercedes-Benz

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri