"Volumul vanzarilor grupului a crescut pe toate segmentele fata de prima jumatate a anului trecut (...) Companiile din Romania, Rusia, Argentina, Thailanda, Singapore si Indonezia, mai ales, au influentat pozitiv rezultatul", se arata in raportul Holcim, al doilea mare producator de ciment la nivel mondial.

In Europa, volumul vanzarilor de ciment a urcat cu 6,5%, de la 12 milioane de tone la 12,8 milioane de tone.

Vanzarile totale de ciment ale grupului au crescut cu 4,7%, de la 67,8 milioane de tone in ianuarie-iunie anul trecut la 70,9 milioane de tone.

Profitul a crescut cu 8%, de la 331 milioane de franci elvetieni la 357 milioane de franci (311,6 milioane de euro), in timp ce vanzarile nete au coborat cu 7%, de la 10,9 miliarde de franci la 10,14 miliarde de franci (8,85 miliarde de euro).

Citeste si:

In trimestrul al doilea, grupul a avut o scadere de 13% a profitului, la 347 milioane de franci (302,86 milioane de euro), sub estimarile de 358 milioane de franci (312,5 milioane de euro) ale analistilor consultati de Reuters. Rezultatul a fost influentat negativ de aprecierea francului si de cresterea costurilor materiilor prime. Francul, care a atins recorduri succesive fata de dolar si euro in ultimele luni, a afectat profitul mai multor companii elvetiene.

Holcim Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 200 milioane euro anul trecut, in scadere cu 20% fata de 2009, din cauza efectelor crizei economice si a conditiilor dificile de pe piata. Compania estimeaza ca rulajul ar putea stagna in acest an sau scadea cu 5%.

Grupul elvetian Holcim opereaza in 70 de tari si detine in Romania doua fabrici de ciment, la Alesd si Campulung, o statie de macinare la Turda, 19 statii ecologice de preparare a betoanelor, cinci statii de agregare si un terminal de ciment in Bucuresti.