Vanzarea operatiunilor din Europa de Est ar putea aduce Praktiker 50-70 de milioane de euro, potrivit FTD, relateaza Mediafax.

Maseltov, cu o participatie de 10%, vrea sa convinga si alti actionari, la urmatoarea adunare generala, asupra necesitatii de a vinde operatiunile, a declarat Isabella de Krassny, manager de fond si purtator de cuvant la firma de investitii. Al doilea actionar ca marime este firma austriaca de investitii Semper Constantia cu 5,01%.

Praktiker a raportat o pierdere de 348 milioane de euro in primele noua luni, fata de un rezultat negativ de 100.000 de euro in urma cu un an. Pentru trimestrul al treilea, retailerul a anuntat pierderi de 26 milioane de euro, comparativ cu profit de aproape 12 milioane de euro in aceeasi perioada a anului trecut.

Grupul vrea sa obtina fonduri de peste 300 de milioane de euro, parte a unui program pe trei ani de revenire pe profit. Praktiker ar putea atrage fondurile inclusiv prin vanzarea de actiuni noi, potrivit Reuters. Rezultatele Praktiker au fost lovite puternic de politica de discounturi mari, iar actiunile au pierdut trei sferturi din valoare in 12 luni.

Vanzarile nete ale Praktiker in Romania au scazut cu 24,4% in primele noua luni ale anului, la 116,1 milioane de euro, in contextul conditiilor economice dificile si al continuarii declinului consumului privat si vanzarilor de retail, a anuntat, miercuri, grupul german de bricolaj. In trimestrul al treilea, vanzarile Praktiker in Romania au scazut cu 17%, la 47,4 milioane de euro.

Citeste si:

Praktiker avea in Romania la sfarsitul lunii septembrie 27 de magazine, la fel ca la sfarsitul lui 2010.

Grupul Praktiker este prezent in noua tari, cu 440 de magazine de bricolaj, incluzand si reteaua Max Bahr. In Germania, grupul are circa 330 de magazine. Divizia internationala a Praktiker include operatiunile din Romania, Grecia, Turcia, Polonia, Ucraina, Bulgaria, Ungaria si Luxemburg.

Praktiker a anuntat in noiembrie ca va inchide circa 15% din magazinele din Germania, se va retrage din Albania si va evalua restul activitatilor internationale, in cadrul unui plan pe termen de trei ani de rentabilizare a operatiunilor. Conducerea Praktiker a aprobat un plan de investitii de 300 de milioane de euro pentru revenirea la profitabilitate.

Pe piata romaneasca, Praktiker concureaza cu Dedeman, Bricostore, BauMax, Ambient, Hornbach, Obi si Mr. Bricolage.

Sursa foto: Agerpress