Agricola International SA, cea mai importanta companie a grupului de firme Agricola Bacau (in care sunt integrate lantul de productie al carnii de pasare, reteaua proprie de magazine si operatorul logistic) a inregistrat in prima jumatate a anului o crestere a cifrei de afaceri cu 7%, ajungand in prezent la circa 163,350 mil. lei.

Rezultatele inregistrate se mentin in linia obiectivelor companiei stabilite la inceputul anului.

Agricola Bacau a estimat, pentru 2012, o crestere a cifrei de afaceri cu 10% la carnea de pasare, 12% la semipreparate si produse ready-meal, 10% la salamuri crude uscate si preparate fierte afumate. In ceea ce priveste categoria oua pentru consum, compania se asteapta la o crestere de 50% a cifrei de afaceri, in contextul in care anul trecut s-au efectuat lucrari de modernizare privind confortul pasarilor care au generat scaderea productiei de oua.

Vanzarile de carne de pui au crescut, in primele sase luni ale acestui an, comparativ cu perioada similara din 2011, cu 3% in volum.

Daca inceputul anului a fost unul dificil, marcat de fenomene meteo extreme (zapezi foarte mari si temperaturi extrem de scazute), in al doilea trimestru a fost necesara dimensionarea ofertei, tinand seama de bugetele consumatorilor substantial afectate de vremea dificila de la inceputul anului.

Totodata, pretul de achizitie al materiilor prime a crescut la un nivel nemaiintalnit. Cresterile in valoare a vanzarilor sunt de 7%, provenite din structura de produse comercializate – cresterea vanzarii de sortimente cu valoare adaugata.

“Cresterea vanzarilor la carnea de pasare face parte, din strategia Agricola de a-si eficientiza activitatea, inclusiv prin cresterea volumelor vandute. In primul semestru volumele de carne de pasare comercializate au depasit 15.000 de tone si cred ca pana la sfarsitul anului ne vom apropia de tinta de 35.000 de tone”, a declarat Grigore Horoi, presedinte Agricola Bacau (foto).

Si in 2012, ca si anul trecut, 20% din productia de carne de pui va pleca la export. Principalele tari in care este prezenta, in acest moment, Agricola Bacau sunt Germania, Olanda, Franta, Grecia si Marea Britanie, unde exporturile de produse de tip ready-meal de la Europrod sunt in crestere anul acesta.

Citeste si:

Vanzarile la categoria salamuri crude uscate si preparate din carne fierte afumate realizate de Salbac, companie din cadrul Grupul Agricola Bacau, au au crescut, valoric, in primele 6 luni ale acestui an, cu 10,4 % fata de aceeasi perioada din 2011.

In continuare, grupa salamurilor crude uscate are performante excelente, aici inregistrandu-se vanzari in crestere cu 14%, in vreme ce preparatele fierte afumate au o usoara scadere in volum, compensata de cresterea in valoare a vanzarilor cu 5%.

„Piata mezelurilor este in contractie, cu pana la 15 procente. In acest context, pot spune ca rezultatele noastre sunt chiar bune. Vom mentine tendinta de crestere in special la grupa salamurilor Agricola crud-uscate, grupa cu care suntem lideri in retelele de retail modern. De asemenea, Salamul de Sibiu Agricola Bacau, prin pozitia sa de lider detasat in segment (peste 53% in retailul modern) ne ajuta sa ne consolidam pozitia in piata acestor produse valoroase”, precizeaza Grigore Horoi.

La categoria semipreparate si produse de tip ready-meal, obtinute la fabrica Europrod, in primul semestru s-a inregistrat o crestere semnificativa a vanzarilor totale cu 22% (un plus de 14% a vanzarilor volumice), pe fondul cresterii vanzarilor de produse vegetale din perioada Pastelui si a produselor proaspete tip grill de sezon.

La categoria oua de consum, in prima jumatate a anului 2012, Avicola Lumina Constanta a comercializat aproape 31,474 milioane oua, cu 33 % mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut (cand productia a fost redusa si ca urmare a derularii procesului de modernizare a celor 6 hale amenajate cu baterii imbunatatite, destinate obtinerii oualor marcate cu cifra 3).

De asemenea, cifra de afaceri in primul semestru al acestui an este de aproximativ 17,1 milioane lei, cu aproape 70% mai mare decat cea corespunzatoare perioadei similare a anului trecut.

„In aceasta luna am lansat pe piata ouale proaspete marcate cu cifra 1, provenind de la «gaini fericite». Cu o investitie de aproximativ 100.000 euro am amenajat o ferma de gaini ouatoare dupa sistemul free range care permite gainilor sa iasa libere afara, in timpul zilei, fiecare pasare beneficiind, potrivit reglementarilor europene in vigoare, de 4 metri patrati spatiu exterior. Livram in acest moment circa 168.000 oua cu cifra 1 pe luna”, a incheiat Grigore Horoi, presedintele Agricola.