Sorin Faur considera ca engagement value este un concept care va fi de actualitate in urmatoarea decada pentru ca pune accentul pe valorile angajatorului. "Daca angajatii nu pot raspunde la intrebarea 'care este perspectiva lor asupra companiei', atunci compania sau HR-ul nu si-au facut bine treaba", a declarat Sorin Faur. El a adaugat ca sunt anumite zone care nu se castiga prin bani, iar angajamentul, creativitatea, inovatia se obtin prin valorile pe care le oferi angajatului. "Valoarea inlocuieste compensatiile si beneficiile clasice si acopera mai multe zone: banii sunt una dintre aceste zone, dar pe langa se adauga organizatia, mediul de lucru, oportunitatile".

"Nu poti castiga omul in planul activarii superioare doar prin bani", a spus Faur, astfel incat trebuie sa iei in cacul cand gandesti planul de compesatii si beneficii alte valori, alte concepte pentru a diversifica oferta pe care o prezinta angajatului.

"Sa ne inchipuim ca un programator indian are doua variante de angajare, o firma care ii ofera 1.000 de dolari, dar care nu are o cultura a diversitatii asa ca sansele lui de promovare sunt mici si alta care ii ofera 800 de dolari, dar promoveaza diversitate si are cu totul alte perspective. Cu siguranta, o va prefera pe a doua", a exemplificat Faur.

Potrivit managerului BDO, prin elementele clasice poti atrage oamenii in companie, dar nu le poti capta angajamentul. Aici intervin respectul, perspectivele, viitorul, iar aceste concepte pot fi folosite ca factori de atractie in strategia de HR.

Citeste si:

Implementarea unei astfel de strategii porneste de la viziunea corporativa, dar trebuie sa te asiguri ca sloganul si ceea ce emiti si promovezi este perfect aliniat la ceea ce se intampla in companie.

Prin includerea valorilor in sistemul de compensatii si beneficii se reinventeaza complet sistemul. Potrivit datelor lui Sorin Faur, prin includerea valorilor in acest sistem, companiile pot oferi salarii mai mici. Spre exemplu, in companiile care au implementat acest concept, salariile sunt cu 11% mai mari pentru a atrage un candidat, in timp ce in cazul in care companiile nu au un astfel de sistem platesc 21% extra pentru a atrage un angajat. De asemenea, in cazul companiilor care nu au astfel de sisteme entuziasmul angajatilor scade mult mai rapid decat in cazul companiilor care au astfel de sisteme implementate.