In Romania nici dupa 20 de ani managerii din companii nu sunt avansati pe baza calitatilor lor, relatia sef-subordonat fiind in continuare indiferenta.

“In 2008 casele se vindeau la banner. Puneai bannerul pe bloc si imediat se vindeau toate apartamentele. Dupa 2009 in jumatate din companii sedintele se faceau pentru a certa angajatii pentru ca lucrurile nu mai mergeau ca inainte”, spune Bogdan Comanescu.

De asemenea, obisnuinta managerului roman de a oferi feedback pozitiv angajatilor este foarte scazuta.

“In sedinte se analizeaza mai mult cazurile negative, ce a facut rau cel de langa. Insa, cei care beneficiaza de respect la serviciu au pretentii mult mai mici la un salariu mai mare”, mai afirma Comanescu.

Citeste si:

In acest context, majoritatea salariatilor nu sunt mandri de ceea ce fac si nu sunt siguri de calitatea muncii lor.

Pe de alta parte, oamenii care detin joburi simple se simt mai putin respectati decat ceilalati angajati. “Unora li se pare groaznic daca lucreaza in telesales sau sunt operatori”, adauga Bogdan Comanescu.