“Anul trecut in vremea a fost foarte buna, cu ploi putine si temperature ridicate. Anul acesta vremea a impactat serios vanzarile de inghetata. In ne oprim din mancat inghetata la 30 de grade, in Romania am descoperit ca este invers. Un alt factor a fost numarul nasterilor in scadere in Romania care a influentat divizia de nutritie pentru copii. In plus, numarul chioscurilor se reduce in favoarea retailului modern, ceea ce impacteaza si produsele de impuls, precum specialitatile de cafea”, subliniaza Herve de Froment cateva dintre tendintele pe care le-a observat in piata romaneasca de la preluarea conducereii in acest an.

Dupa zece ani de la ultima sa vizita in Romania, de Froment sustine ca lucrurile au evoluat foarte mult.

“Ultima oara am fost in Romania in anul 2002. Atunci am venit pentru a vedea primul magazin modern din Romania, inaugurarea METRO Cash&Carry, apoi am revenit pentru deschiderea primului magazin . Drumul de la Otopeni pana in oras s-a schimbat enorm, de la un drum cu 2 benzi cum era inainte acum este animatie, lucrurile se misca. Orasul este cu totul diferit. Un singur lucru nu s-a schimbat: romanii au ramas la fel de educati si primitori”, spune CEO-ul Nestle Romania.

Acesta sustine ca odata cu recesiunea ratele de crestere ale afacerilor au inceput sa scada, dupa ce la inceputul anilor 2000 toti jucatorii experimentau cresteri de doua cifre.

“Lucrurile s-au schimbat intre timp si trebuie sa ne adaptam. Daca anul acesta vom ramane la acelasi nivel cu 2012, si acesta este obiectivul nostru, vom fi multumiti. In ceea ce priveste profitul, vom ramane in zona pozitiva”, precizeaza de Froment.

Nestle Romania a raportat pentru primul semestru al anului o cifra de afaceri de 352 mil. lei si un profit de 3,5 mil. lei. Anul trecut compania a afisat afaceri de 718 mil. lei, fiind si primul an pe profit (5,5 mil. lei), dupa ce multi ani a inregistrat pierderi.

Din totalul businessului din Romania, cea mai mare pondere o detine segmentul bauturilor calde (26%), fiind urmata de produse pentru sugari (13%), produse culinare (12%), dulciuri (12%) si inghetata (9%).

de Froment a declarat ca printre categoriile care au inregistrat cresteri pe piata locala se numara mancarea pentru animale de companie, dulciurile, cerealele, produsele culinare. La polul opus se situeaza inghetata si cafeaua solubila.

Citeste si:

Pentru anul viitor printre obiectivele principale este reintoarcerea pe crestere a companiei, spune CEO-ul Nestle Romania.

“Ne pregatim pentru 2014 cu optimism. Romania trebuie sa creasca puterea de cumparare altfel va fi o batalie pe cote de piata. Ne vom intoarce pe crestere cat de curand. Printre masurile care s-ar impune pentru cresterea puterii de cumparare ar fi majorarea venitului net si scaderea inflatiei”, precizeaza Herve de Froment.

Nestle a lansat la nivel european initiativa “Nestle needs YOUth”, prin care isi propune sa angajeze in Romania 75 de persoane in urmatorii trei ani si sa creeze 105 programe de internship.

Nestle face angajari: cate posturi noi va crea pana in 2016

Nestle face angajari: cate posturi noi va crea pana in 2016

Potrivit datelor companiei, 253 dintre angajatii Nestle Romania au varsta sub 30 de ani, in timp ce varsta medie in companie este de 35 de ani.

Nestle a intrat pe piata din Romania in anul 1995 si are in prezent 928 de angajati in si Timisoara, unde compania detine o unitate de productie. Investitiile companiei se ridica la peste 10 mil. euro pana in prezent.

In anul 2000 Nestle a achizitionat brandul Joe impreuna cu fabrica din Timisoara, iar in 2006 compania a cumparat producatorul de inghetata Delta Ice, cu o prezenta importanta pe piata din Romania si Bulgaria. Compania avea o fabrica langa Bucuresti, Nestle transferand insa productia in 2008 in Bulgaria.

Portofoliul Nestle Romania cuprinde cereale pentru micul dejun si batoane de cereale (precum Nestle Fitness, Nestle Musli, Nestle Chocapic, Nesquik), bauturi (Nescafe, Nesquik), divizia Nestle Professional, dulciuri (Joe, Nesquik, Kit Kat, Lion, After Eight), inghetata (Nestle Ice Cream), produse culinare (Maggi), produse pentru sugari (Nestle Nutrition) si hrana pentru animale (Purina). Napolitanele Joe si Nesquik, precum si specialitatile de cafea Nescafe 3in1 sunt produse in Romania, la fabrica din Timisoara.

Napolitanele Joe sunt exportate in prezent in sapte tari, printre care si Bulgaria.