Productia romaneasca de incaltaminte va inregistra cresteri de circa 4-5%, in 2006, urmand sa ajunga la circa 1,5 miliarde euro, considera reprezentanti ai industriei producatoare de incaltaminte.
Potrivit presedintelui Organizatiei Patronale din Incaltaminte si Pielarie, Doru Mladin, cea mai mare parte a productiei romanesti se realizeaza in regim de contracte lohn si se exporta integral in Italia, Spania, Portugalia, Germania, Franta. Din totalul productiei autohtone, peste 95 la suta este exportata. In 2005, valoarea exporturilor s-a ridicat la 1,7 miliarde dolari (1,42 miliarde euro), titreaza Rompres.

'Acesta este un lucru deloc imbucurator avand in vedere necesitatea ca industria romaneasca sa-si intareasca prezenta si cota de piata in perspectiva aderarii la UE prin produse proprii realizate integral prin aport propriu', a spus Mladin.

Principalii producatori raman societatile de traditie din domeniu, precum Banatim, Antilopa, Ardeleana, Pim, Tino, Medimpact, alaturi de care sunt prezente societatile cu capital mixt sau integral strain. Materia prima principala utilizata este pielea, care reprezinta cam 40-50 la suta din valorea unei perechi de incaltaminte. Pielea provine in acest moment in marea majoritate din import.

'Tari furnizoare precum Turcia, Italia, Spania, India, China profita din plin de puternicul recul al industriei de pielarie din Romania, concretizat prin inchiderea majoritatii tabacariilor din tara, pe fondul declinului economico-financiar, al lipsei de mijloace de retehnologizare si al problemelor de mediu', a adaugat presedintele OP- PINC.

Conform acestuia se observa interesul din ce in ce mai ridicat al clientilor, in special al celor europeni, de a avea o sursa de productie apropiata pietei europene, cu tehnologie si pregatire profesionala adecvata, cu flexibilitate in abordarea oricarui proiect, mic sau mare, in conditiile in care importurile din Asia de Sud Est prezinta o serie de probleme in continuare, de ordin vamal, logistic, timpi de derulare, etc. In acelasi timp se remarca o prezenta din ce in ce mai vizibila a marcilor internationale in piata romaneasca, piata in plina expansiune, precum si necesitatea de a produce local.

Conform Institutului National de Statistica, in Romania au fost produse, in 2005, peste 32 milioane perechi de incaltaminte, dintre care peste 36 milioane perechi, cu fete din piele naturala. In primele patru luni ale acestui an valoarea comenzilor in acesta ramura a depasit 850 milioane lei. In industria de profil activeaza circa 90.800 salariati, iar venitul mediu net este de circa 483 RON.

'Raportat la alte tari europene din punct de vedere a productiei actuale Romania se situeaza undeva in zona de mijloc, iar daca ne raportam la nivel international atunci locul este destul de modest. Poate ca pe fondul cresterii puterii de cumparare din piata interna se va putea vorbi in urmatorii ani de o crestere mai semnificativa a productiei', a mentionat Mladin.

In acelasi timp romanii importa incaltaminte in valoare de peste 1,1 miliarde euro. Conform statisticilor un roman cumpara in medie 2,7 perechi de incaltaminte anual, fata de un cetatean din tarile dezvoltate ale Uniunii Europene care cumpara anual circa 9-10 perechi incaltaminte.

In 2005 productia mondiala de incaltaminte a depasit 3 miliarde de perechi anual, principalele tari producatoare fiind China, India, Brazilia, Mexic, Vietnam, Italia si Spania.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri