"Planul nostru de actiune in Romania este centrat in jurul cresterii. Vrem sa continuam extinderea in Bucuresti, iar construirea celui de-al doilea centru logistic va sprijini expansiunea si va reduce costurile cu bunurile. Printre provocarile cu care ne confruntam se numara extinderea rapida a concurentei si capacitatea de a ne extinde in afara Bucurestiului, unde puterea de cumparare este mult mai redusa, care ramane sub semnul intrebarii. Organizatia din Romania are nevoie de mai multa profesionalizare", a declarat recent Frans Muller.

De asemenea, Mega Image se va concentra pe accelerarea dezvoltarii marcilor proprii si imbunatatirea serviciilor. El a aratat ca economia romaneasca a avut o evolutie buna anul trecut, iar Mega Image a reusit sa-si creasca profitabilitatea la un nivel sanatos.

In 2012, compania a obtinut un profit net de 3,5 ori mai mare decat in 2011, de 46,7 milioane lei (10,5 milioane euro), la o cifra de afaceri cu 44% mai ridicata, de 1,75 miliarde lei (394 milioane euro), conform datelor de la Ministerul Finantelor. Potrivit unor prezentari ale Delhaize, veniturile grupului in Romania au crescut cu peste 35% in trimestrul al doilea al anului trecut si cu aproximativ 30% in trimestrul al treilea, scria Mediafax.

In ceea ce priveste noul depozit, acesta va fi al doilea al retailerului, dupa cel din Popesti Leordeni, judetul Ilfov. "In acest moment, avem in plan dezvoltarea unui nou centru de distributie, care are ca obiectiv sa sustina procesul de expansiune. Noul centru va fi amplasat intr-o locatie complementara depozitului actual. Conform planului, ne propunem ca noul centru de distributie sa fie operabil in anul 2016", a declarat directorul general al Mega Image, Xavier Piesvaux, fara a da detalii despre valoarea investitiei sau locatie.

Citeste si:

El a aratat ca Mega Image va continua extinderea retelei de magazine, dinamica depinzand de factori precum disponibilitatea spatiilor comerciale sau preturile imobilelor. "In acest an, ne propunem sa continuam extinderea retelei noastre de magazine pentru a raspunde cat mai bine nevoilor consumatorilor (...) Este foarte important de mentionat faptul ca deciziile de expansiune depind de factori externi pe care nu ii putem controla direct, respectiv: disponibilitatile spatiilor comerciale, pretul imobilelor, tendintele economice ale zonelor de inters, precum si contextul stabil ce ofera vizibilitate investitiilor noastre", a spus Piesvaux.

Mega Image se extinde si in online?

O alta zona de interes pentru Mega Image este si online-ul, dar deocamdata este doar analizata. "Avem in plan sa ne lansam si in mediul online, dar in prezent doar analizam aceasta posibilitate", a precizat Piesvaux.

Mega Image a fost cea mai dinamica retea din Romania, dar si la nivelul din grupului Delhaize, in ceea ce priveste deschiderile de magazine atat in 2013, cat si in 2012, cand s-a extins cu 104 si respectiv cu 88 de unitati. In prezent, reteaua numara 302 unitati sub marcile Mega Image (170), Shop&Go (131), AB COOL FOOD (1). Extinderea a fost preponderent in Bucuresti, unde de altfel sunt situate 80% din magazinele retelei. Potrivit Delhaize, Mega Image detine o cota de piata de 21,7% din piata de profil din Capitala.

Grupul belgian a inceput o extindere mai agresiva in Romania in 2012, dupa ce in 2011 a deschis 33 de magazine, iar in 2010 doar 21 de unitati. Ca urmare, Mega Image a devenit cea mai extinsa retea de magazine din Romania.
Reteaua este prezenta cu supermarketurile Mega Image si in orase precum Constanta, Ploiesti, Pitesti, Brasov si Targoviste, iar cu cele Shop&Go in Bucuresti, Pitesti, Azuga, Brasov si in judetul Ilfov (Voluntari, Pantelimon, Snagov, etc)

Un raport al Consiliului Concuretei situeaza Mega Image pe locul sapte in topul retelelor moderne de retail, in functie de vanzarile din 2012, dupa Kaufland, Carrefour, Lidl, Real, Auchan si Penny&XXL si inaintea cora, Profi si Billa.