"Majorarea capitalului social al Mega Image Romania vine ca urmare a planurilor de dezvoltare pe care le avem in urmatoarea perioada, care cuprind atat magazinele noastre, depozitul logistic, cat si pozitionarea fata de consumatori", a declarat Mihai Spulber, director financiar Mega Image Romania.

In martie, Frans Muller, directorul general al grupului belgian Delhaize, proprietarul Mega Image, declara ca retailerul va continua extinderea in Bucuresti, unde va construi si un nou centru de distributie care sa sprijine aceste planuri, iar expansiunea inafara Capitalei, unde puterea de cumparare este scazuta, ramane sub semnul intrebarii.

"Planul nostru de actiune in Romania este centrat in jurul cresterii. Vrem sa continuam extinderea in Bucuresti, iar construirea celui de-al doilea centru logistic va sprijini expansiunea si va reduce costurile cu bunurile. Printre provocarile cu care ne confruntam se numara extinderea rapida a concurentei si capacitatea de a ne extinde in afara Bucurestiului, unde puterea de cumparare este mult mai redusa, care ramane sub semnul intrebarii. Organizatia din Romania are nevoie de mai multa profesionalizare", arata Muller.

De asemenea, Mega Image se va concentra pe accelerarea dezvoltarii marcilor proprii si imbunatatirea serviciilor. El a aratat ca economia romaneasca a avut o evolutie buna anul trecut, iar Mega Image a reusit sa-si creasca profitabilitatea. In 2012, compania a obtinut un profit net de 3,5 ori mai mare decat in 2011, de 46,7 milioane lei (10,5 milioane euro), la o cifra de afaceri cu 44% mai ridicata, de 1,75 miliarde lei (394 milioane euro), conform datelor de la Ministerul Finantelor. In ceea ce priveste noul depozit, acesta va fi al doilea al retailerului, dupa cel din Popesti Leordeni, judetul Ilfov.

Citeste si:

Totodata, directorul general al Mega Image, Xavier Piesvaux, arata ca potrivit planului, noul centru de distributie ar trebui sa devina operabil in anul 2016.

Mega Image a fost cea mai dinamica retea din Romania, dar si la nivelul din grupului Delhaize, in ceea ce priveste deschiderile de magazine atat in 2013, cat si in 2012, cand s-a extins cu 104 si respectiv cu 88 de unitati. In prezent, reteaua numara 309 unitati sub marcile Mega Image (169), Shop&Go (139), AB COOL FOOD (1). Extinderea a fost preponderent in Bucuresti, unde de altfel sunt situate 80% din magazinele retelei. Potrivit Delhaize, Mega Image detine o cota de piata de 21,7% din piata de profil din Capitala.

Grupul belgian a inceput o extindere mai agresiva in Romania in 2012, dupa ce in 2011 a deschis 33 de magazine, iar in 2010 doar 21 de unitati. Ca urmare, Mega Image a devenit cea mai extinsa retea de magazine din Romania. Reteaua este prezenta cu supermarketurile Mega Image si in orase precum Constanta, Ploiesti, Pitesti, Brasov si Targoviste, iar cu cele Shop&Go in Bucuresti, Pitesti, Azuga, Brasov si in judetul Ilfov (Voluntari, Pantelimon, Snagov, etc) Un raport al Consiliului Concuretei situeaza Mega Image pe locul sapte in topul retelelor moderne de retail, in functie de vanzarile din 2012, dupa Kaufland, Carrefour, Lidl, Real, Auchan si Penny&XXL si inaintea cora, Profi si Billa.

Sursa foto: MediafaxFoto