Regina Maria, retea detinuta de fondul de investitii Advent, a incheiat 2013 cu un avans de 20% a afacerilor, usor peste 60 de milioane de euro, si estimeaza pentru acest an o crestere de 21%.

“Primul trimestru arata semnale pozitive. Clientii nostri pe partea corporate spun ca este o primavara buna, spre deosebire de trimestrul IV, cand lumea nu era prea fericita”, a spus pentru wall-street.ro Fady Chreih (foto), subliniind ca activitatea companiei este structurata pe trei piloni principali si anume sanatatea mamei si a copilului, abonamente si calitate si siguranta.

La nivel national Regina Maria are aproximativ 230.000 de abonati pe segmentul corporate, printre conturile importante castigate in acest an fiind Renault sau Auchan. La inceputul anului trecut operatorul de servicii medicale private avea 145.000 la inceputul anului trecut. Doar Bucurestiul aduce operatorului circa 80.000 de pacienti lunar.

De altfel, 40% din business este sustinut de segmentul corporate, in timp ce restul este impartit intre casa de asigurari (4%) si cash (56%). “Depindem foarte putin de banii de la casa de asigurari, pentru noi lucrul cu statul inseamnand sa dam acces si altor persoane la serviciile noastre. Daca maine ar disparea fondurile de la casa, la nivel global, am fi printre companiile favorizate pentru ca foarte multi din domeniul medical ar disparea in trei luni de zile”, explica executivul Regina Maria.

Crestem organic. Sustin in continuare ca momentan nu avem ce cumpara din piata

Pentru acest an Regina Maria a bugetat investitii de 5 milioane de euro in extinderea retelei. In primele trei luni din an operatorul a deschis o policlinica in zona Timpuri Noi din Bucuresti, in colaborare cu Universitatea Titu Maiorescu, si patru laboratoare in Bucuresti (3) si Ploiesti (1).

“Daca in 2011 investeam undeva la 35 de milioane de euro, in prezent bugetul este mai mic intrucat asteptam consolidarea pe orasele in care suntem deja prezenti. Toate locatiile noastre sunt pe profit. Ne mai uitam pentru acest an la cel putin inca trei noi locatii. Nu facem achizitii”, spune Fady Chreih.

De asemenea, operatorul intentioneaza sa recruteze pana la 500 de noi angajati. Reteaua are in prezent 2.000 de medici si targeteaza persoane cu cel putin trei ani de experienta ca medici specialist.

Citeste si:

“Pe anumite zone se inghesuie oameni buni care si-au coborat pretentiile financiare, sunt insa anumite zone unde avem dificultati in a gasi oameni de calitate. Avem grija sa loializam medicii de calitate. Anul acesta am alocat un buget de 200.000 de euro in trainingul angajatilor pe zona de ingrijire a pacientilor. O problema in domeniul medical este comunicarea deficitara cu pacientii si aici am vrut sa lucram”, sustine Chreih.

Domeniul medical este in urma telecomului si a bankingului cu 10 ani

Un proiect lansat anul acesta si la care compania a lucrat timp de 5 luni este accesul online si pe mobil al pacientilor clinicii la dosarul lor medical complet. Astfel, pacientii Regina Maria pot accesa istoricul medical de pe un portal web sau cu ajutorul unei aplicatii mobile, conceputa pentru posesorii de telefoane iPhone sau Android (urmeaza sa fie lansata peste 2 luni). Pana la finalul anului compania isi propune sa atinga un numar de circa 50.000 de utilizatori pe portalul web, respectiv 15.000 pe mobil.

“Daca ne uitam la domeniul medical si il comparam cu telecom sau banking vom observa ca suntem cam cu 10 ani in urma din perspective mobilitatii si a transparentei. Doctorul poate vedea cu aceasta aplicatie istoricul medical al pacientului si poate lua o decizie informata. Cand vorbim de astfel de proiecte ne uitam de obicei la SUA, care sunt cu cinci ani in fata Europei de Vest. Spre exemplu, in 2012 piata investitiilor in IT-ul medical a fost in SUA de 10 mld. dolari, in Europa a fost de 6 mld. dolari. Suntem intr-o era in care totul este la indemana, ar trebui si sistemul medical sa fie la fel de accesibil”, crede Chreih.

Nu mai gandim investitii pe 4 ani. Ne oprim la urmatorii 2 ani

“Cumva ne-am obisnuit cu lipsa de predictibilitate legislativa din Romania, nu mai putem gandi investitii pe patru ani, spre exemplu. Nu ne lamentam, vorbim de o realitate economica in care traim si in care trebuie sa gasim alternative. Ce am facut noi a fost sa fim extrem de focusati pe zona de companii mari, pe zona de cash”, subliniaza executivul Regina Maria.

Astfel, 40% din business este sustinut de segmentul corporate, restul impartindu-se in mod egal intre spitale, policlinici si laboratoarele proprii. Pana la finalul acestui an, operatorul isi propune sa isi extinda baza de abonati pana la 250.000 de persoane si sa examineze pana la 1,2 milioane de pacienti.

In cifre, la nivelul lunii martie reteaua privata de sanatate Regina Maria insemna 20 de policlinici, patru spitale, doua maternitati, trei campusuri medicale, cinci centre de imagistica, o banca proprie de celule stem, peste 140 de policlinici la nivel national si laboratoare clinice in Bucuresti, Brasov, Constanta si Bacau.

“Ne construim bugetele pe un orizont de doi ani. Vrem mai multe locatii, mai multi abonati. Dupa o crestere de 21% anul acesta estimam un avans de peste 20% si in 2015. In mintea mea este si un nou spital, insa momentan nu lucram la acest proiect, urmarim consolidarea investitiilor in cele patru spitale pe care le avem. Insa, in urmatorii 3-4 ani sigur vom mai deschide un spital”, declara Fady Chreih.

Regina Maria imparte o piata de jumatate de miliard de euro cu operatori precum MedLife, Sanador, Medicover, Gral sau Medsana.

Atuul turismului medical din Romania: preturi de 3 ori mai mici. Piata s-ar putea dubla pana in 2015

Atuul turismului medical din Romania: preturi de 3 ori mai mici....