Timp de sapte ani Anca Feodor a lucrat in pr si comunicare. Antreprenoriatul nu a fost in plan sau, i s-a intamplat pur si simplu, povesteste fondatoarea Cookie Jar. A inceput initial cu un blog culinar, de nisa, intrucat facea doar dulciuri, si, in paralel, a experimentat pe partea de torturi personalizate. Odata cu numarul mare de comenzi a inceput sa lucreze in fiecare noapte si in fiecare week-end si astfel si-a dat seama ca trebuie sa ia o decizie – fie transforma activitatea intr-un job, fie ramanea la nivelul de pasiune, insa reducea ritmul si volumul.

A ales prima varianta, care a presupus o investitie initiala de circa 20.000 de euro, bani proveniti din economii proprii si din reinvestirea veniturilor. In primele trei luni in atelierul din zona Cismigiu a lucrat doar ea, ulterior alaturandu-se alte trei persoane. Investitia a fost amortizata intr-un an de la lansarea afacerii.

Cookie Jar

Sursa foto: Diana Iurkiewicz

Pentru primul client din zona corporate – New Age Media, compania care se ocupa de publicitatea in reteaua de cinematografe Cinema City – a creat 1.800 de briose decorate cu reni, fulgi de zapada si Frunze de ilice pentru Craciun. “A fost o adevarata aventura si au fost implicati mai toti membrii familiei dar si niste prieteni ca sa ducem la bun sfarsit comanda. Se intampla in perioada in care nu aveam inca atelierul, iar logistica a fost o mare provocare”, isi aminteste Anca.

In prezent, Cookie Jar numara intre 40 si 70 de clienti, insa fondatoarea afacerii sustine ca numarul acestora variaza intrucat pe perioada verii, in special, evenimentele pentru care lucreaza sunt mult mai mari, iar numarul clientilor poate fi mai mic. Mai exact, perioada mai-septembrie este una de varf, cu mici repausuri in cele doua posturi religioase din acest interval.

Cookie Jar

Citeste si:

Sursa foto: Diana Iurkiewicz

Cele mai populare produse sunt torturile pentru diferite ocazii, urmate de prajiturelele pentru candy-bars – cupcakes, muffins, cake pops, bezele. “Si mai avem comenzi de prajituri din randul clientilor care le-au incercat de Craciun sau Paste cand apelez la retele de fursecuri traditionale grecesti din repertoriul mamei mele”, adauga Anca Feodor.

Cel mai mare tort pe care l-a realizat pana acum a fost de 50 kg, dar in termeni de pret/kg a ajuns si la 200 de lei/kg, intrucat decorul a fost unul foarte complex, cu multe ore petrecute pentru realizarea figurinelor si a decoratiunilor. In general, comanda minima este in jur de 250 de lei, reprezentand valoarea minima pentru un tort. Materia prima folosita este achizitionata de la magazine cash&carry si distribuitori, anumite ustensile si coloranti fiind comandate in continuare din Marea Britanie.

Tort Cookie Jar

Tinta pentru anul acesta o reprezinta dublarea cifrei de afaceri, pana la 40.000 de euro, in conditiile in care firma a fost infiintata in octombrie 2012, iar activitatea in atelierul actual a inceput in ianuarie 2013.

Business-ul a fost promovat pe reteaua de socializare Facebook a Cookie Jar, cresterea fiind organica, la care s-a adaugat o campanie scurta de Google Adwords.

Sursa foto: Diana Iurkiewicz