"Chiar daca suntem actionari minoritari, avem datoria sa ajutam compania sa devina cea mai puternica societate de constructii navale de la Marea Neagra si din Europa", a declarat Nita, citat intr-un comunicat al Ministerului Economiei, cu ocazia unei vizite la cele doua companii.

Daewoo-Mangalia Heavy Industries este controlata in proportie de 51% de compania sud-coreeana Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, iar Santierul Naval Mangalia 2 Mai are o particiatie de 49%. Valoarea contractelor aflate in derulare la Daewoo-Mangalia Heavy Industries se ridica la 1,34 miliarde de dolari, ceea ce pozitioneaza societatea pe locul trei in Europa din punct de vedere al volumului de activitati si prima ca marime pe segmentul constructiei de nave comerciale.

"Societatea (Daewoo-Mangalia Heavy Industries - n.r.) are o importanta economica si sociala esentiala pentru Romania si in zona litoralului Marii Negre prin asigurarea unui mare numar de locuri de munca directe si indirecte, care se cifreaza la circa 6.800 de persoane cu perspective de noi angajari in anii urmatori", a mai spus Nita. Statul roman controleaza, prin Ministerul Economiei, 93,88% din actiunile Santierului Naval Mangalia.