Noul concept de magazin al Selgros in Romania era deja implementat de companie pe pietele din Germania, Polonia si Rusia. De asemenea, Selgros a remodelat in 2013 cu acest nou concept magazinul din Iasi, ca proiect pilot.

In medie un magazin remodelat a presupus o crestere a vanzarilor de 5-15% in cadrul celorlalte unitati care au trecut prin acest proces in Romania si in afara tarii, a declarat Alexandru Vlad, directorul executiv al Selgros Cash&Carry Romania.

Legat de motivele care au stat la baza acestor remodelari, Vlad a declarat ca s-a simtit nevoia unei umanizari si a adaptarii magazinelor la schimbarile din piata si nevoile clientilor. Remodelarea care s-a incheiat pentru cele doua unitati aduce si cateva noutati in sortimentatia din Selgros, fiind introduse cateva sute de produse noi.

SelgrosCe s-a schimbat in magazinele Selgros

Investitia totala de 6 mil. euro a presupus trecerea de la modelul de culoare paralele, la modelul de „mini-piete” in interiorul magazinului, transformarea functionala a zonelor principale, imbunatatirea sortimentatie si un nou design. Conceptul, dezvoltat ca proiect pilot la Iasi in 2013, urmareste sa imbunatateasca experienta de cumparaturi a clientilor si sa adapteze magazinele Selgros la schimbarile din piata si la nevoile clientilor.

Centrul magazinului gazduieste raioanele de peste (viu, proaspat si afumat), carne, lactate, fructe si legume, intr-un spatiu mai generos. Noile „piete” de peste si fructe si legume beneficiaza acum de suprafete mai mari, cu 40% si respectiv 25%, fata de varianta precedenta de structurare.

Selgros baneasaLegat de zona de produse fresh, Vlad spune ca acesta este atuul Selgros, elementul diferentiator, care se va simti din ce in ce mai mult. Legat de fructele si legumele romanesti, Vlad spune ca in ultimii 2-3 ani s-a simtit o imbunatatire, iar oferta producatorilor locali a fost mai bogata, cel putin in perioada verii, iar Selgros incearca sa aduca cat de mult se poate produse romanesti.

Cele doua unitati integreaza si o zona noua, dedicata delicateselor si vinurilor selectate. La iesirea din magazin, clientii vor regasi un restaurant de tip fast food, operat acum in regim propriu, cu o oferta extinsa de produse din rotiseria proprie, sandvisuri si salate.

Citeste si:

SelgrosRemodelarea celor doua unitati Selgros a fost finalizata intr-o perioada de 4 luni, ambele magazine avand program normal de functionare pentru clienti pe durata lucrarilor. Conceptul va fi preluat si implementat si in alte magazine Selgros din tara, intr-un ritm care va fi comunicat ulterior.

„Dupa 13 ani de prezenta pe piata din Romania, consideram ca este oportun sa continuam tranzitia catre un nou nivel al experientei de cumparaturi pentru clientii nostri. Ne propunem sa renuntam la modelul clasic al industriei si sa readucem clientilor familiaritatea. Este un proces de umanizare a retailului pe care ne dorim sa il replicam in toate unitatile pe care le detinem in Romania. Odata cu remodelarea Selgros Baneasa si Selgros Berceni, clientii vor regasi in magazine nu doar un spatiu mai prietenos si mai generos, ci si noi produse si marci”, a declarat Alexandru Vlad, director executiv Selgros Cash&Carry Romania.

Cum a evoluat segmentul de food?

Alexandru Vlad a declarat ca segmentul de food se confrunta cu o deflatie, in domeniul alimentar existand o presiune din ce in ce mai mare pe pret. Astfel, jucatorii trebuie sa realizeze un volum de vanzari mult mai mare pentru a reusi sa-si mentina sau creasca usor cifra de afaceri.

SelgrosIn ceea ce priveste impactul vanzarilor online? Vlad spune ca online-ul este un concurent serios in non-alimentar pe cand in domeniul de food sunt doar pasi timizi momentan. Despre parteneriatul cu MegaMarket.ro, Vlad a declarat ca merge bine, insa nu a oferit detalii privind ponderea vanzarilor din online.

Parteneriatul zilei: Selgros vinde online prin MegaMarket.ro. Afla "dedesubturile" contractului

Parteneriatul zilei: Selgros vinde online prin MegaMarket.ro. Afla...

Selgros Cash&Carry Romania este unul dintre cei mai importanti operatori din comertul romanesc. Compania si-a inceput activitatea pe piata locala in 2001, iar in prezent detine 19 magazine in Bucuresti, Brasov, Iasi, Targu Mures, Oradea, Cluj, Ploiesti, Timisoara, Craiova, Bacau, Galati, Braila, Arad, Suceava si Constanta. Compania este parte a Transgourmet Holding AG, a doua cea mai mare retea cash&carry si comert en-gros din Europa, cu operatiuni in Elvetia, Franta, Germania, Polonia, Romania si Rusia. Aceasta include marcile Prodega/Growa/Howeg, Selgros Cash&Carry, Transgourmet Germania si Transgourmet Franta. In 2013, Grupul inregistra 22.300 de angajati in Europa si venituri de circa 6,8 mld. Euro.

Cititi si ce concepte noi aduc in 2014 retailerii pe piata.

Puzzle in retail: ce concepte de magazine vor testa piata romaneasca

Puzzle in retail: ce concepte de magazine vor testa piata romaneasca