Zilele caniculare ale acestei veri au dus la cresterea consumului de apa minerala, astfel ca hypermarketurile au inregistrat vanzari cu 20% mai mari fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"In primele sase luni ale anului, am inregistrat o crestere cu peste 36%. in perioada de canicula am inregistrat cresteri ale vanzarilor cu 20% fata de anul trecut", a declarat pentru Rompres, directorul de marketing al Carrefour, Andrea Mihai.

In Romania se produc anual peste 2,1 milioane litri apa minerala, peste 90% fiind distribuita pe piata interna. "In conditiile mentinerii temperaturilor inalte, estimam cresteri intre 20-60% ale vanzarilor la toate produsele de sezon", a adaugat reprezentantul Carrefour.

Cei mai importanti jucatori de pe piata romaneasca a apelor minerale sunt Romaqua Group - Borsec, Bibco - Biborteni, European Drinks - Izvorul Minunilor, Coca-Cola HBC - Dorna, Perla Harghitei, Carpatina, Zizin, Herculane, Bucovina, Tusnad.

Romanii consuma in proportie de 70% apa minerala carbonatata, spre deosebire de alte state unde 90% din consumul total este cel de apa minerala necarbonatata. Cu toate acestea, insa, in Romania consumul de apa minerala imbuteliata, carbonatata sau necarbonatata, este inca redus, doar sapte% din nevoia de lichide a unui roman pe an fiind "stinsa" cu apa, restul de 93% fiind reprezentat de alte lichide (bere, vin, lapte, lichide colorate).

In prezent, pe piata interna a apelor minerale activeaza mai multi producatori, printre care Romaqua Group - Borsec, European Drinks, Dorna Apemin si Perla Harghitei si Bibco (Biborteni), care impreuna acopera 70% din productia de apa minerala din Romania. si pentru ca potentialul acestei piete este in crestere, investitorii din acest domeniu nu intarzie sa apara.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri