Diverta a inregistrat vanzari in crestere de circa 6% in primul trimestru, evolutie sustinuta de piata de carte (in special cartile pentru copii si cele de hobby), instrumente de scris si produse office (avans de 5%), produse din zona gadgets&fun (crestere de 80%). Mai mult, compania a inregistrat in primul trimestru cresteri de 60% pentru jocurile de tip Lego si Playmobil.

”Comparativ cu anul precedent, ne propunem pentru 2016 o crestere cu 5% a cifrei de afaceri, desi exista sanse ca aceasta crestere sa fie mai mare. In ceea ce priveste profitabilitatea, estimam pentru acest an un profit de aproximativ 550.000 euro, tinand cont ca, la momentul actual, fiecare magazin pe care il avem este pe profit”, a spus pentru wall-street.ro Amalia Buliga, CEO Diverta.

In prezent, Diverta numara 23 de librarii, localizate atat in Bucuresti, cat si in alte orase din tara, iar in anii urmatori retailerul isi propune sa se extinda pana la 30-40 de magazine. Suprafata totala de vanzare este de 6.500 mp. Inainte de criza Diverta avea o retea de 80 de librarii.

Am renuntat in principal la magazinele unde chiriile erau foarte mari iar proprietarii nu au fost flexibili cu acestea in momentul declansarii crizei financiare. Restructurarea s-a simtit la momentul respectiv si la nivelul angajatilor, insa acum totul este stabilizat, iar in 2016 am crescut salariile tuturor angajatilor”, explica Amalia Buliga.

Printre planurile de dezvoltare pentru acest an se numara reactivarea proiectului magazinelor in franciza, retailerul intentionand ca cel putin una dintre librariile deschise in 2016 sa fie in colaborare cu un partener francizat.

”Prin franciza Diverta mizam pe flexibilitate si nu percepem taxa initiala de intrare, ci doar redevente anuale de 4% si taxe de soft si marketing de 2%. In plus, oferim un grad de rentabilitate al business-ului de 5 – 10%. Prin intermediul francizei, partenerii francizati vor beneficia de notorietatea si know-how-ul brandului, de produse si servicii de la peste 300 de furnizori si de o gama exclusiva, cu peste 50.000 de articole”, mai spune Buliga.

Citeste si:

Totodata, retailerul a semnat deja pentru deschiderea a doua magazine Diverta, urmand sa mai inaugureze in acest an alte doua locatii, atat in Bucuresti, cat si in tara. Mai mult, investitiile vor fi directionate si spre zona magazinului online, care genereaza circa 9% din afacerile companiei.

”In acest moment, planul nostru prevede extinderea retelei de magazine, iar la momentul actual potentialul Diverta este acela de a deschide 3-4 magazine pe an, din propriile resurse. Astfel, focusul este de a dezvolta, iar restrangerea numarului de librarii nu face parte din obiectivele noastre. In ultimii ani am renegociat anumite chirii pentru spatiile din mall-uri, am redus costurile de logistica si am restrans suprafetele unelor magazine. Toate deciziile au avut un impact pozitiv intrucat avem un business stabil, iar de mai bine de 2 ani vorbim de investitii, dezvoltare si expansiune”, adauga CEO-ul Diverta.

Cartile pentru copii au depasit beletristica. Vin puternic din urma cartile de colorat pentru adulti

Daca segmentul de carte pentru copii a depasit vanzarile de beletristica, zona de carte de business a inregistrat o scadere din cauza faptului ca majoritatea persoanelor citesc in limba engleza, direct de pe kindle.

”In ultimul trimestru al anului trecut s-a dezvoltat in strainatate un trend nou, al cartilor de colorat pentru adulti. Acesta a inceput sa avanseze favorabil si la noi in tara, avand tiraje foarte mari, in medie de 10.000 de bucati pentru anumite titluri”, declara Amalia Buliga.

In magazinele Diverta valoarea medie a unui bon este de 12 euro (TVA inclus).

Consumul de carte, inca redus fata de Occident

Amalia Buliga sustine ca pe piata din Romania sunt lansate anual circa 5.000 de titluri noi, comparativ cu situatia din Occident unde sunt peste 10.000 de lansari anuale.

”In ceea ce priveste piata de carte, consider ca este nevoie de cateva schimbari, din punctul de vedere al consumului de carte, care putem spune ca este redus la acest moment, si a noutatilor care apar. Pentru imbunatatirea segmentului de carte, sunt de parere ca ar fi de ajutor ca editurile sa faca eforturi comune pentru eficientizare. In acest sens, ar putea fi infiintat un depozit centralizat care sa preia comenzile retailerilor, iar editurile sa le transporte in acel loc, facandu-se astfel economie la transport si logistica”, considera Amalia Buliga.

Amalia Buliga lucreaza in cadrul Diverta din 2006, cand a devenit director financiar al companiei. Din 2010 este directorul general al retailerului de carte, jucarii si produse de papetarie.