Santierul naval Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI) este un exemplu de privatizare de succes, a declarat ministrul Economiei si Comertului, Varujan Vosganian, prezent la aniversarea a 10 ani de existenta in Romania a companiei.

El a afirmat, la Mangalia, ca rezultatele obtinute de acest santier sunt o performanta pentru ca a plecat initial de la o productie inregistrata in anul 1997 de 20 de milioane de dolari, ajungand pana la jumatate de miliard de dolari, iar pentru acest an se preconizeaza sa creasca la aproape un miliard de euro.

Vosganian considera acest santier un unicat pentru Romania si faptul ca la Daewoo Mangalia se fac nave complet echipate, spunand ca este multumit de ce s-a facut aici in comparatie cu alte zone din tara, unde s-a pierdut mult in urma unor procese de privatizare si unde nu s-au luat deciziile potrivite.

Ministrul Economiei si Comertului crede ca santierul DMHI va ajunge in urmatorii zece ani la un volum de vanzari de 20 de ori mai mare. El a precizat ca, desi in toata Europa industria navala si-a redus din activitate, in Romania sunt societati care inregistreaza cresteri in ceea ce privesc vanzarile.

Citeste si:

Vosganian considera ca obiectivul principal este formarea unei legaturi intre santierul Daewoo Mangalia cu reteaua pietei mondiale, creandu-se astfel si noi locuri de munca. Ministrul Economiei a mai spus ca realizarile santierului sunt o garantie pentru atingerea obiectivelor propuse de Guvernul Romaniei, care pina in anul 2014 doreste ca salariile sa ajunga la cinci sute de euro.

La randul sau, presedintele companiei DMHI, Jae Boung Lee, a prezentat obiectivele de viitor ale santierului prin cresterea volumului de vanzari la un miliard de dolari, ceea ce ar inseamna ca, in acest an, santierul va inregistra o crestere de 80% fata de anul trecut. Potrivit acestuia, in acest an, santierul va reusi sa castige din contracte 500 de milioane de dolari, reusind astfel sa acopere si pierderile inregistrate in 2006, informeaza NewsIn.

Presedintele companiei a solicitat Guvernului Romaniei sa se implice si sa sprijine industria navala, asa cum se intampla si in alte state, si a afirmat ca, in urmatorii ani, salariile angajatilor se vor dubla. DMHI are in lucru 19 nave pentru beneficiari din Europa, ultimele patru contracte pentru construirea unor portcontainere de 4.860 de TEU fiind semnate in urma cu trei zile. Daewoo Mangalia Heavy Industries intentioneaza ca, pana in 2012, sa depaseasca cifra de vanzari de un miliard de dolari, prin construirea a 51 de nave, si sa ajunga la un numar de cinci mii de salariati.