Whirpool Romania, subsidiara a Whirlpool Europe, a inregistrat, anul trecut, vanzari cu pana la 115% mai mari la electrocasnicele premium fata de 2005, datorita tendintei de achizitionare a produselor cu design si functii complexe.

Compania a inregistrat o crestere de 115% pe segmentul de echipamente frigorifice de ultima generatie, cele mai complexe dar si cele mai costisitoare de pe piata, cu preturi de pana la 6.700 lei. O crestere de 100% s-a remarcat pe segmentul de plite vitroceramice, o categorie de produse incastrabile premium, in vreme ce combinele frigorifice cu panouri de comanda LCD si filtre antibacteriene, tot din categoria premium, au crescut cu 90%. Cresteri au inregistrat si segmente considerate de nisa, din pricina caracteristicilor pietei locale, cum ar fi masinile de spalat vase, segment pe care s-a remarcat o crestere de 25%.

"Portofoliul de produse premium se dovedeste a fi o carte castigatoare pentru piata de electrocasnice si o sursa de crestere pentru anii ce vor urma", a declarat directorul de marketing Whirlpool Romania, Mioara Bolozan.

Dupa explozia din 2002 si 2003 si introducerea noilor norme BNR de creditare, piata de electrocasnice s-a confruntat cu o scadere a cererii, indeosebi pe segmentul de electrocasnice mari. in Romania produsele din categoriile de baza si medium, bunuri de folosinta indelungata, au o rata de schimb de trei ori mai mare decat media europeana, de pana la opt ani.

Citeste si:

Noile achizitii sunt determinate fie de construirea de noi vile si locuinte cu spatii generoase, ale caror proprietari investesc in bucatarii moderne complexe, fie de noutatea si design-ul deosebit al celor mai recente game lansate pe piata, potrivit oficialilor Whirlpool Romania.

Lansarea de noi concepte in materie de produse electrocasnice, crearea de produse cu accent pe design si oferirea de electrocasnice cu functii complexe fac parte din strategia Whirlpool la nivel mondial, Whirlpool Corporation investind peste 700 milioane euro anual in dezvoltarea de noi produse.

Whirlpool Europe a inregistrat de asemenea cresteri, sustinute si de parteneriatele speciale cu societati precum Ikea, alaturi de care Whirlpool a dezvoltat un nou brand international, Ikea by Whirlpool Corporation.