TCE Logistica a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 8,5 milioane euro, in crestere cu 30% fata de anul 2005. Pentru anul acesta, directorul TCE Logistica a estimat o cifra de afaceri de 115 milioane de euro, cifra care provine din cele doua segmenete ale companiei, cargo si curierat, mai precis 40% din curierat si 60% din cargo (volume mari, chiar tone, transportate la viteza de curierat).

La nivel de piata, Sorin Sofian apreciaza ca piata de cargo va creste anul acesta cu aproximativ 45%, mai ales datorita externalizarii serviciilor oferite de companiile de distributie si logistica. Cu un pret adaptat volumelor, piata de cargo, desi foarte mare, este prea putin cunoscuta ca potential, potrivit directoului TCE Logistica.

Din cifra totala a pietei de curierat in Romania, aproximativ jumatate este detinuta de Posta Romana, care are cel mai mare segment de curierat din tara.

Compania a garantat un buget de doua milioane de euro pentru proiectele care au debutat in 2006. “Principalele investitii de anul acesta constau in finalizarea softului, remodelarea fluxului operational, vom introduce operarea cu codul de bare si vom finaliza in luna martie montarea de GPS pe flota TCE”, a precizat Sorin Sofian.

Alte investitii preconizate sunt pagina de internet care urmeaza sa fie lansata, partea de tracking online, precum si traininguri dedicate personalului, dar si programe de training pentru partea de middle management. Anul acesta insa, se va pune mai putin accent pe cresterea de personal. La sfarsitul anului trecut, compania a adus alti 40 de oameni, fiind in total 700, anul acesta cresterea urmand sa fie de cel mult 10%.

Citeste si:

Sorin Sofian a declarat ca planul de afaceri pentru urmatorii trei ani este de a face un parteneriat cu o companie de logistica europeana, cedarea unui numar de actiuni sau chiar vinderea companiei. “Sunt doua mari firme cu care am discutat, iar vanzarea va veni firesc in maxim trei ani. Nu ne-am grabit sa facem demersuri, discutiile fiind pe mai multe planuri”.

Directorul TCE a declarat pentru Wall-Street ca “nu exista un anumit nivel la care compania ar trebui sa ajunga, unii se vand in functie de calitate, profit sau cifra de afaceri. Nu am stabilit pana acum o suma, companiile care vor sa intre in Romania inca tatoneaza terenul”. Piata de curierat transporta anul acesta 170 mil. euroLa jumatatea anului trecut, Radu Octavian, fondatorul si principalul actionar al holdingului RTC, apreciase ca o astfel de companie poate avea un pret de pana la cinci ori mai mult fata de valoarea reala a companiei, estimarea facuta fiind insa foarte larga.

Principala problema in intrarea pe piata a marilor jucatori europeni de curierat este infrastructura. “Infrastructura este unul dintre motivele pentru care jucatorii internationali nu vor sa intre pe piata din Romania. Este foarte important sa existe conditii, pentru ca nu vor sa faca majoritatea investitiei in masini”, conform directorului TCE Logistica.

Compania se va extinde anul acesta si pe segmentul distributiei internationale. “Planuim sa intram anul acesta si pe alte piete, vom intra sigur pe cea din Bulgaria datorita clientului nostru Proffice. Mai sunt doua firme care si-au maifestat interesul pentru curieratul extern”, a mai precizat Sorin Sofian. Celelalte doua tari mentionate sunt Moldova si Ungaria. Directorul companiei a mai precizat ca investitia pentru rutele de 350 km care urmeaza sa fie facute in Bulgaria sunt aproximativ aceleasi ca si in Romania cel putin pe partea de combustibil, investitia totala ajungand la aproximativ 500.000 euro.

In momentul de fata compania are 700 clienti activi, dintre care 50 sunt firmele grupului RTC, TCE reprezentand 30% din cifra de afaceri a grupului. De la 1 ianuarie, compania a incheiat un contract cu Aston, furnizor de retail in Romania, prin care face si servicii de depozitare. TCE Logistica are in tara doua huburi (centre nodale), unul la Bucuresti si altul in Brasov. Anul acesta, cel de la Brasov va fi consolidat, investitia ajungand la aproximativ 200.000 euro, spatiul urmand sa fie marit cu mai bine de 1.000 de metri patrati.