Exporturile au fost motorul principal de crestere a vanzarilor Arctic, in 2006. Potrivit directorului general al companiei, Ugur Kayali, circa 65% dintre produse au fost exportate in tari ale Uniunii Europene. Cota pe piata romaneasca a produselor Arctic a ajuns in 2006, la 31,7%, cu 3% mai mult decat in 2005.

"In 2007, dorim sa mergem pe acelasi trend de crestere dictat de exporturi. Principalul obiectiv il reprezinta cresterea productivitatii, plus investitiile in infrastructura de business, IT si resurse umane. Anul acesta estimam o piata constanta", a precizat directorul general Arctic, Ugur Kayali.

"Am exportat 741.000 de produse in peste 35 de tari in 2006 comparatriv cu anul precedent cand exporturile sau situat la circa 456.000 de unitati," precizeaza oficialii companiei.

Citeste si:

Din cele 700.000 de unitati vandute pe piata interna, 300.000 de unitati au fost aparate frigorifice. Pe categoria de produse cota de piata a fost de 45,2 % pe segmentul frigidere, 18,8% pe segmentul aragaze, respectiv 20,6 % pe cel de masini de spalat, conform datelor oferite de Arctic.

Arctic a fost infiintata in 1968, iar in 1970 a inceput productia de frigidere la Gaesti. Grupul turc Arcelik a cumparat Arctic in 2002. in perioada 2002-2005, grupul Arcelik a investit in fabrica Arctic de la Gaesti 35 milioane de euro, care au dus la triplarea capacitatii de productie, a exporturilor si a cifrei de afaceri.

In 2006, grupul Arcelik a avut o cifra de afaceri de 3,9 miliarde euro, un volum al vanzarilor de peste 10 milioane de unitati si un numar de peste 15.000 de angajati. Pana in anul 2010, Arcelik si-a propus sa devina unul dintre cele mai puternice zece branduri din lume pe segmentul electrocasnice. Arcelik a vandut in 2005 peste 8,2 milioane de produse electrocasnice, cu 10% mai mult comparativ cu anul 2004 si a inregistrat o cifra de afaceri de 3,1 miliarde euro.