Compania de farmaceutice Zentiva Romania are dupa primul trimestru, 6,2% din piata farmaceutica pe segmentul de retail, evaluat la 4,6 miliarde de lei noi si estimeaza o crestere constanta pana la sfarsitul anului, potrivit directorul pentru Romania al companiei cehe, Mariana Wencz
Piata de retail reprezinta mai mult de jumatate din piata totala si are o dinamica exploziva datorata competitiei puternice dintre producatorii de medicamente, consolidarii segmentului de distributie si a proiectelor de asistenta primara, rezultate prin transferul programelor nationale de sanatate in farmacii, potrivit lui Wencz.

"Castigarea a 1,5% din piata, la un an de la inregistrarea operatiunilor companiei in Romania reprezinta o performanta", a mai spus managerul Zentiva Romania, citat de NewsIn. Potrivit acesteia, cresterea constanta a cotei de piata a companiei in Romania va fi posibila deoarece vor fi lansate inca trei produse noi: un anticonceptional, un medicament care trateaza hormonal femeile cu varsta de peste 65 de ani si un blocant de calciu.

Zentiva va lansa in total pe piata romaneasca, in anul 2007, cel putin sase produse noi, dintre care trei au fost lansate deja in primul trimestru al anului. Pe parcursul anului trecut, Zentiva a primit 42 de autorizatii de punere pe piata si au fost lansate peste zece marci de medicamente generice. "Zentiva va continua sa investeasca atat in lansarea de produse noi, cat si in dezvoltarea proiectelor de educare cu scopul de a sustine dezvoltarea asistentei primare", a decalrat Wencz.

Valoarea vanzarilor produselor preluate de la fosta Sicomed au reprezentat 57,7% din totalul vanzarilor Zentiva in primul trimestru al anului 2007. in ceea ce priveste produsele pe care compania le-a promovat intens, acestea au inregistrat 70,7% din totalul vanzarilor Zentiva in Romania, iar marcile recunoscute pe pietele internationale precum Simvacard (cardiovascular), Azitrox (antibiotic), Rispen ( antipsihotic), Tralgit (analgezic), Helicid (antiacid) si fokusin (urologie) s-au remarcat si pe piata locala. Romania este cea de-a doua piata ca importanta pentru compania Zentiva si realizeaza 19,8% la vanzarile totale ale grupului ceh, potrivit raportului trimestrial al companiei.

Zentiva Romania a inregistrat in primul trimestru al anului 2007, cea mai mare crestere a vanzarilor de pe pietele grupului ceh, aflate in dezvoltare, cu 27,2 %, fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la o valoare de 657,1 milioane coroane cehesti, adica 23,23 milioane euro. Pe primul trimestru al acestui an, din totalul cresterii, fosta fabrica Sicomed a avut o contributie de 57,7%.

Compania ceha a achizitionat, in septembrie 2005, societatea de investitii Venoma Holdings Limited, proprietara unui pachet de 51% din actiunile Sicomed, dupa care si-a majorat participatia la circa 75%. Potrivit celui mai recent raport al firmei de cercetare Cegedim, Zentiva Romania a incheiat anul 2006 pe locul sapte in topul companiilor farmaceutice din Romania, cu vanzari de 284 milioane lei si o cota de piata de 5,2%.

Compania Zentiva SA Romania a fost contruita pe bazele Uzinei de Medicamente Bucuresti, infiintata in anul 1962. in anul 1998, denumirea societatii devine Sicomed SA. in 1998, actiunile societatii se tranzactioneaza la categoria a doua a Bursei de Valori Bucuresti. Societatea are un capital social de 41,69 milioane lei. Compania are o capitalizare de 750,3 milioane lei, la cotatia de 1,80 lei cu care a inchis sedinta din 15 mai.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri