"Daca Blue Stream II se realizeaza, noi (Romania, n.red.) ramanem dependenti strict de gazul rusesc. Singura sansa este scoaterea la privatizare a zacamintelor de gaze", a spus Patriciu citat de NewsIn. Potrivit acestuia, Romania ar trebui sa detina robinetul de gaze al Europei si sa foloseasca rezervele detinute, in prezent, de Romgaz pentru exploatare - cele noi si inmagazinare de gaze - cele depletate.

"Am avea o capacitate de inmagazinare de gaz de circa 20 de miliarde metri cubi. Romgaz este un monstru socialist ramas in viata, iar licentele sale ar trebui privatizate catre mai multe societati petroliere", a punctat presedintele Rompetrol in cadrul unui seminar organizat de Ziarul Financiar.

Potrivit lui Patriciu, aceasta este singura sansa a Romaniei sa joace un rol important pe piata internationala a gazelor. Responsabilul Rompetrol a mai spus ca, de exemplu, companiile petroliere si de gaze din Romania ar face "o miscare desteapta" daca ar investi in Rusia. "Ne-am intors cu spatele la aceasta lume dintr-o trauma psihica", a subliniat responsabilul Rompetrol

Patriciu a mai aratat ca daca pana in 2009 producatorii de electricitate nu isi vor face investitiile de mediu vor ajunge sa fie inchisi. in opinia presedintelui Grupului Rompetrol, statul ar trebui sa privatizeze aceste companii intrucat investitiile de mediu de care au nevoie si care sunt impuse de Uniunea Europeana se cifreaza la nu mai putin de doua miliarde de euro.

Citeste si:

Proiectul gazoductului Nabucco, ce presupune constructia unei conducte de 3.300 de kilometri, in valoare de 4,6 miliarde de euro ( 6,2 miliarde de dolari), si care se afla sub coordonare austriaca, intentioneaza sa transporte gaze naturale, provenite din Marea Caspica si din Orientul Mijlociu catre Europa prin Turcia si prin Balcani.

Planul beneficiaza de sustinere puternica din partea Uniunii Europene si SUA, nerabdatoare sa reduca dependenta Europei de gazul livrat din Rusia si cateva dintre marile companii din domeniul energetic si-au exprimat deja interesul pentru a se implica in proiect.

Pana in acest moment cinci companii au decis sa participe la acest proiect: grupul Botas din Turcia, Bulgargaz din Bulgaria, Transgaz din Romania, Mol din Ungaria si OMV din Austria (liderul consortiului).