Compania producatoare de carne si preparate din carne, Agricola International Bacau, a inregistrat, in primele noua luni ale anului 2007, o cifra de afaceri de peste 182 milioane lei, mai mare cu 4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, a declarat presedintele societatii, Gheorghe Antochi.
"Aceasta crestere, de numai patru procente, vine ca urmare a unor restructurari care s-au produs in activitatea de crestere a porcilor si de procesare a carnii de porc" a declarat, pentru NewsIn, presedintele companiei.

Reprezentantul Agricola estimeaza, pentru anul 2007, o cifra de afaceri cu circa 4%-5% mai mare fata de cea obtinuta in 2006, de peste 246 milioane lei.

Referitor la cantitatea de carnea de pui exportata in acest an, Gheorghe Antochi a declarat ca aceasta este foarte mica din cauza restrictiilor impuse dupa depistarea focarelor de gripa aviara in Romania.
"In anul 2007, Agricola International SA Bacau a exportat circa 425 de tone de carne de pasare catre Germania, Franta si Marea Britanie. Este destul de putin pentru ca abia am reluat activitatea de export dupa intreruperea cauzata de gripa aviara. Cerere exista in continuare si pentru 2008 ne propunem sa exportam intre 80 si 100 de tone pe luna. Principalele destinatii vor fi tarile Uniunii Europene", a afirmat, pentru NewsIn, presedintele Agricola International SA Bacau, Gheorghe Antochi.

Potrivit datelor companiei, din totalul vanzarilor realizate de Agricola Bacau, carnea de pasare (refrigerata si congelata) reprezinta 65%, preparatele fierte si afumate si specialitatile din carne 12%, produsele pre-gatite si semipreparate din carne 12%, salamuri crude – uscate 11%. Societatea intentioneaza extinderea gamelor de carne refrigerata de pui si de porc, preparate fierte si afumate (prospaturi), produse pre-gatite si semipreparate din carne.

In ceea ce priveste comportamentul culinar al populatiei, presedintele societatii considera ca acesta este determinat de traditie si de tendinta consumatorului de a manca satios.

"In general, se agreaza ideea ca produsele vegetale sunt mai sanatoase, dar preferinta consumatorului roman se manifesta preponderent spre carne, in special spre carnea de porc, consumata dublu fata de carnea de pui. In general, consumatorilor le place sa gateasca acasa si de aceea isi aleg si cumpara carne din ce in ce mai mult refrigerata, fiind in scadere consumul de carne congelata. Consumatorul devine din ce in ce mai educat, mai preocupat de o alimentatie sanatoasa. Deocamdata parizerul, crenwurstii si carnatii sunt, din punct de vedere cantitativ, in topul sortimentelor cumparate, insa preferintele se indrepata incet si sigur catre produsele crude-uscate, cu valoare nutritionala ridicata", a mai spus presedintele Agricola Bacau.

Pentru anul 2007, compania estimeaza o cota de 16 % din productia de carne de pasare si o cota de piata de aproape 10%. In 2006, producatorul a inregistrat o cota de 14 % din productia unitatilor specializate la carne de pasare si o cota de piata de circa 9,2 %.

Potrivit informatiilor furnizate NewsIn, de catre Agricola International, in 2008, va fi finalizata modernizarea Abatorului de Pasari, investitia necesara fiind de sapte milioane de euro. In cadrul sectorul de crestere a porcinelor se va finaliza o investitie de doua milioane de euro la Ferma Sascut.

In anul 2007, Agricola International finalizeaza investitii de aproximativ 6,8 milioane de euro, dintre care, 3,5 milioane de euro au fost alocate modernizarii fabricii de salamuri crude-uscate de la Salbac Dry Salami SA Bacau. Restul sumei a fost plasata in protectia mediului, capacitate noua de incubatie, modernizarea depozitului frigorific si implementarea sistemului de ambalare BDF pentru carnea de pasare refrigerata.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri