Piata de ambalaje din Romania are un potential de dezvolare foarte mare in conditiile in care din punctul de vedere al consumului pe cap de locuitor aceasta piata reprezinta sub a 10-a parte din media tarilor foste comuniste din centrul Europei si sub a cincia parte din media tarilor vechi membre ale Uniunii Europene.

"In prezent, consumul de autocolant (etichete adezive) este in Romania de 0,8 mp/ cap de locuitor/ an, in timp ce in tarile foste comuniste din centrul Europei precum Polonia, Cehia, Ungaria este de 5 mp/cap de locuitor/an, iar in tarile vechi membre UE de 20 mp/cap de locuitor/an", se arata intr-un comunicat al companiei O.P. Consulting.

Principalele categorii de produse din industria ambalajelor sunt etichetele adezive, ambalajele duplex (carton compact cu o greutate de peste 100g/mp), ambalajele de carton ondulat si ambalajele flexibile (care au la baza polietilena sau polipropilena).

Citeste si:

In ceea ce priveste productia de ambalaje, multinationalele prezente in Romania prefera sa importe din vest, pentru ca in tara nu exista momentan capacitati de productie mari sau materii prime, intrucat fabricile de la Tulcea si Braila care produceau polietilena si polipropilena au fost inchise.

"Pentru constructia unei fabrici de productie a ambalajelor este nevoie de o investitie considerabila, pentru ca presupune pe de o parte achizitia unei suprafete mari de teren, iar pe de alta parte achizitia echipamentelor, cea mai ieftina masina de tiparit costand cateva milioane de euro", sunt de parere reprezentantii O.P. Consulting.

O.P. Consulting detine 60% din piata importurilor de echipamente care produc ambalaje si 85% din piata de consumabile din Romania. In prezent, piata de ambalaje se confrunta cu lipsa unui personal calificat in domeniu, motiv pentru care se afla in situatia de a importa personal calificat din afara tarii, desi salariul unui tipograf specializat este de 1.500 – 2.000 euro pe luna.