"Vinul romanesc nu este reprezentat afara de un anumit brand si asta afectează exportul. De exemplu, daca in Romania, vindem o butelie de vin (nr 0,75 l) cu circa 2 euro, in strainatate vindem aceeaşi cantitate cu 1,5 euro, nu este deloc profitabil. De aceea trebuie sa ne orientam catre piete unde vinul romanesc este cunoscut", a declarat, directorul de marketing al Murfatlar, Radu Morar.

Potrivit lui Radu Morar, in 2007, Murfatlar a produs o cantitate de 14,5 milioane litri de vin, din care se exporta circa 20% catre SUA, Israel, Finlanda, Germania, Italia, Anglia si Spania.

"Pietele prioritare in 2007 sunt SUA, care pentru Murfatlar reprezinta o piata traditionala, fiind prezenti aici chiar inainte de 2000 si China, fiind cea mai mare piata din lume, atractiva pentru orice producator indiferent de produs. De asemenea, exporturile in Israel, Finlanda, Germania si Anglia au inregistrat cresteri comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. In Spania si Italia ne concentram asupra cresterii exporturilor, deoarece comunitatile romanesti reprezinta o nisă de consumatori importanti. De curand, vinul Murfatlar si-a găsit locul si pe rafturile retelelor de magazine spaniole. Exista cerere, iar noi incercam sa raspundem cat mai bine. In ultimii doi ani, exporturile Murfatlar au crescut cu sapte puncte procentuale" a declarat brand managerul Murfatlar, Daniel Negrescu.

Citeste si:

Potrivit presedintelui directoratului Cotnari, Constantin Deleanu, drumul vinului romanesc catre o identitate proprie in strainatate este unul de durata. In 2007, compania a produs circa opt milioane de litri de vin, dintre care 10% se vinde la export.

"Din pacate Romania in general si Cotnari in mod special nu sunt sustinute la nivel international de puterea unui anumit brand, vinurile romanesti incercand la ora actuala sa-si construiasca o identitate proprie, dar acest proces este unul de durata. Cu toate astea, Cotnari reuseste sa exporte aproximativ 9% din productia de vin, circa 1.000.000 butelii, cantitatile exportate fiind in crestere de la un an la altul”, a mai precizat Deleanu.

Potrivit informatiilor Patonatului National al Viei si Vinului (PNVV), Romania exporta doar 10% pe an din productia de vin, o cantitate foarte mica avand in vedere ca Romania este a cincea tara producatoare de vin din Europa. Anul trecut, Romania a exportat 181.000 hl de vin, in scadere fata de 269.600 hl exportati in 2005. Conform datelor PNVV, productia romaneasca de vin a fost, în 2007, cu 10% mai mica decat media normala de 5,5 milioane de hectolitri pe an.