Anul 2008 a inceput mai slab pentru producatorii de ciment din Romania, in principal din cauza conditiilor meteo nefavorabile constructiilor, insa piata isi dezvolta in continuare potentialul de crestere de maxim 15-18% in acest an, potrivit declaratiilor reprezentantilor Holcim Romania.
“Nu putem spune ca in acest an vom inregistra o crestere mai mare decat anul trecut, datorita scumpirii creditelor imobiliare si a diferentelor de curs valutar, insa cererea cu siguranta va creste”, a declarat Markus Wirth, director general Holcim Romania, indicand ca punct de plecare dezvoltarea sectorului imobiliar si a infrastructurii.

“Proiectele de infrastructura au avut o crestere importanta in 2007 si vor continua sa creasca in 2008 pana la 20-30%”, a mai spus Wirth.

In 2007, potrivit datelor preliminare, Holcim Romania a inregistrat o crestere cu 28% a cifrei de afaceri, pana la 290 milioane euro, comparativ cu 2006 cand a raportat afaceri de 220 milioane de euro.

Aproximativ 70% din cifra de afaceri s-a datorat vanzarilor de ciment, restul fiind reprezentat de agregate si betoane.

Anul acesta, directorul Holcim recunoaste ca lucrurile au demarat mai greu in ceea ce priveste vanzarile de ciment, datorita vremii nefavorabile si a conjuncturii economice, care va genera in viitor scumpiri in pretul cimentului. Acestea vor fi influentate mai ales de costurile mai ridicate cu energia si forta de munca.

"Nu putem vorbi de un procent exact de crestere a pretului la ciment pe anul 2008, dar va fi o scumpire. Daca in 2007 pretul a crescut cu 10-15%, sper ca in 2008 scumpirea sa fie de doar 10-12%”, a declarat Wirth.

Acesta sustine ca nu exista motive de ingrijorare, estimand o crestere de 20% a afacerilor Holcim in acest an, dar si marirea capacitatii de productie cu 25%. “Nu vom mai deschide o noua fabrica de ciment in acest an, ne vom concentra pe dezvoltare prin marirea capacitatilor de productie”, a spus Wirth, adaugand ca Holcim isi va mentine cota de piata la nivelul prezent, de 28-30%.

Investitiile din acest an vor atinge 153 milioane de euro, cu 24% mai mult decat anul trecut, suma alocata intr-o serie de proiecte privind modernizarea tehnologiei de productie, protectia mediului, securitatea muncii si training-ul angajatilor, dar si numeroase proiecte sociale.

Anul trecut, 123 de milioane de euro au fost investiti in modernizarea fabricii de ciment din Campulung, programelor de dezvoltare profesionala, lansarii noului tip de ciment Structo si a celor doua unitati de productie, statia ecologica de betoane din Bucuresti-Pantelimon (investitie de 3 milioane de euro) si statia de agregate din Gligoresti, Cluj (3,5 milioane de euro).

In 2008, aproximativ 14 milioane de euro vor fi directionati in modernizarea statiilor de betoane Holcim si in special unui greenfield, localizat cel mai probabil in nord-estul tarii si care va deveni operational incepand cu acest an. Divizia de agregate va beneficia de investitii de 12 milioane de euro.

Holcim este furnizor de ciment si agregate (piatra, nisip si pietris), precum si betoane si asfalt, incluzand serviciile aferente. Holcim Romania este o subsidiara a grupului elvetian Holcim, unul dintre principalii producatori de ciment, betoane si agregate (nisip si pietris) la nivel mondial, alaturi de companiile Lafarge (Franta) si HeidelbergCement (Germania), prezente si pe piata romaneasca. Grupul este prezent in peste 70 de tari, pe toate continentele, si are aproximativ 90.000 de angajati.

Holcim Romania detine in prezent trei fabrici de ciment in Turda, Campulung si Alesd, 16 statii ecologice de betoane si cinci statii de agregate. Holcim are in prezent aproximativ 1.300 angajati.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri