“Va fi o investitie similara cu cea de la Campia Turzii, cu locatia in nord-estul tarii si va avea o capacitatea anuala de productie de 200.000 de tone. Momentan suntem in cautarea terenului”, a declarat Andrei Dumitrescu(foto), director de marketing si vanzari al Diviziei Adezivi Tehnologii, Henkel Romania.

Noua fabrica va contribui la marirea capacitatii productiei de adezivi a companiei, productia totala a companiei urmand sa ajunga in urmatorul an la 600.000 de tone de adezivi. Lucrarile vor demara in acest an, in urma unei investitii de aproximativ 10 milioane de euro si se vor finaliza cel tarziu in 2009.

“Vom mai investi circa 1,5 milioane de euro in extinderea capacitatilor de productie a fabricii de la Campia Turzii si dezvoltarii logistice a unitatii din Pantelimon, Bucuresti”, a adaugat Dumitrescu.

Anul trecut in octombrie, Henkel Romania si-a dublat capacitatea de productie odata cu inaugurarea fabricii de la Campia Turzii, in judetul Cluj, cu o capacitate de 200.000 de tone anual, investitia cifrandu-se la 10 milioane de euro. Pana in prezent, valoarea totala a investitiilor Henkel Romania in productie a ajuns la 30 milioane de euro.

Anul trecut, Henkel Romania a mai investit in deschiderea unor spatii de prezentare a produselor, in Bucuresti, Ploiesti si Targu-Mures, fiecare show-room beneficiand de o investitie de 100.000 de euro. Compania a anuntat pentru acest an lansarea de noi produse, printre care si Ceresit CT 227, glet din gama adezivilor pentru constructii.

“Productia locala de adezivi reprezinta 90% la nivel de volum, restul de 10% sunt importuri-spume poliuretanice si etansati siliconici. Pentru acest an ne propunem sa largim gama de produse fabricate in Romania, sa investim in marirea capacitatilor de productie si sa ne mentinem pozitia de lider pe piata”, a mai spus Dumitrescu, adaugand ca in prezent exporturile companiei, in Bulgaria si Serbia, ajung la sub 5%, cota diminuandu-se pe masura ce se construiesc noi fabrici, cum a fost cazul Bulgariei.

Compania Henkel Romania a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de peste 472 milioane lei (peste 140 milioane euro), in crestere cu peste 36% fata de anul precedent si un profit (EBIT) de peste 90 milioane lei (peste 27 milioane euro). Peste jumatate din cifra de afaceri a companiei, de 70 de milioane de euro, a fost generata de Divizia Adezivi Tehnologii, conform datelor furnizate lui Nicolae Olteanu, director financiar Henkel Romania.

Citeste si:

“Am reusit sa crestem cu 48% (n.r.- rezultate in euro) in 2007 fata de 2006, am beneficiat de boom-ul inregistrat de piata de constructii. Cresterea pietei a fost de 30%, iar noi am reusit sa crestem cu 48% pe divizia de adezivi”, a mentionat Dumitrescu, estimand la 45% cota de piata realizata anul trecut pe segmentul de adezivi pentru placari ceramice si la peste 30% pentru gleturi.

Din totalul vanzarilor de adezivi, de peste 70 milioane de euro, aproximativ 80% au reprezentat vanzarile Ceresit. In total, adezivii pentru constructii au inregistrat o crestere de 55% anul trecut fata de anul precedent, in timp ce adezivii profesionali au totalizat o crestere de 48%, iar adezivii comerciali si-au dublat practic vanzarile. Cele mai mari cresteri ale adezivilor pentru constructii s-au inregistrat pe segmentul gleturilor, de 94% si a hidroizolantilor, cu 73%.

Potrivit reprezentantilor Henkel, aceste cifre au pozitionat compania Henkel Romania pe primul loc in clasamentul tarilor membre ale Henkel Central Eastern Europe din punctul de vedere al ritmului de crestere in anul 2007. Pe urmatoarele pozitii s-au clasat Ucraina si Rusia, cu cresteri de 35%, respectiv 31%.

Pentru 2008, reprezentantii companiei estimeaza cresteri de 40% ale diviziei de adezivi, similare cu ritmul dezvoltarii pietei constructiilor, in special pe partea de faianta si gresie.

Henkel Romania a fost infiintata in 1994 ca filiala a companiei Henkel Austria (devenita in 1998 Henkel Central Eastern Europe). Henkel Romania are in prezent 600 angajati, din care 320 apartin diviziei de adezivi. Portofoliul Henkel cuprinde peste 30 marci, mii de produse, de la produse cosmetice, detergenti, adezivi comerciali si profesionali pana la tehnologii.

Anul trecut, Henkel a realizat vanzari mondiale in valoare de 13,074 miliarde euro. Henkel are peste 52.000 de angajati in intreaga lume.