"Rezultatele financiare obtinute de compania Arctic in 2007 au depasit obiectivele pe care le fixasem pentru anul precedent. Evolutia constanta pe care am inregistrat-o in ultimii ani se datoreaza atat investitiilor pe care Arçelik le-a facut in tehnologie, cat si unei cresteri generale a pietei (...) In 2008 ne vom concentra toate eforturile pentru a creste productivitatea companiei atat pe plan local, cat si international" a declarat, Ugur Kayali, directorul general Arctic.

Arctic a inregistrat anul trecut un volum total al vanzarilor de peste 1,5 milioane de unitati. Dintre acestea, peste 731.000 de produse electrocasnice au fost comercializate pe piata locala, inregistrandu-se o cifra de afaceri de 118,2 milioane de euro si o crestere de aproximativ 15% comparativ cu 2006.

Anul trecut, compania a exportat peste 800.000 de unitati, volumul vanzarilor fiind cu 9% mai mare decat cel din anul precedent. Exporturile au fost extinse pe piete noi precum Insulele Feroe, Irlanda, Kuweit, Yemen, frigiderele produse la fabrica din Gaesti fiind prezente in peste 45 de tari. Circa 65% dintre produsele destinate exportului sunt comercializate in Uniunea Europeana.

Cresterea vanzarilor Arctic pe piata domestica a fost influentata si de lansarea in 2007 a brandului Beko ce include produse incorporabile si televizoare LCD, pe fondul unei cereri sporite pentru acest tip de produse.

Citeste si:

In anul 2006, compania Arctic a inregistrat o cifra de afaceri de 194 de milioane de euro, cu un volum total al vanzarilor de 1,44 milioane de unitati.

Arctic are in prezent 2.300 angajati si face parte din grupul Arçelik, al treilea producator european de aparatura electrocasnica, infiintat in urma cu 50 de ani. Produsele companiei Arçelik sunt prezente in peste 100 de tari din intreaga lume. Compania detine 11 unitati de productie in patru tari si are peste 17.000 angajati.

Arçelik a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de 3.7 miliarde euro. Portofoliul Arçelik include 10 branduri. Pana in anul 2010, Arçelik si-a propus sa transforme brandul Beko intr-unul dintre cele mai puternice zece branduri din lume pe segmentul de electrocasnice.