Vanzarile companiei au coborat anul trecut cu 7%, la 3,559 miliarde euro. Profitul inainte de dobanzi si taxe (EBIT) au scazut cu 38%, la 110 milioane euro, potrivit NewsIn.

Scaderea a fost cauzata de retragerea companiei de pe pietele franceza si olandeza, dar si vanzarilor cu amanuntul mai slabe din Germania.

Tchibo estimase o scadere a cifrei de afaceri din 2008, in parte din cauza restructurarii, a declarat directorul financiar, Yves Mueller, in cadrul unei conferinte de presa.

Compania are in plan deschiderea a peste 400 de cafenele in Europa de Est, mai ales in Rusia, Ucraina si Romania, a anuntat Mueller.

Vanzarile Tchibo in Europa de Est au crescut cu aproximativ 30% in 2007, iar cele mai bune performante au fost obtinute in Polonia si Republica Ceha.

In prezent, compania are 80 de cafenele deschise in Europa de Est, inclusiv in Turcia.

Tchibo si-a mentinut prima pozitie pe piata germana a cafelei in 2007, a spus Mueller. Compania s-a axat pe obtinerea unor produse cu o calitativ superioara si a reusit sa vanda la preturi mai mari decat ale concurentilor, mentinandu-si volumul vanzarilor, a adaugat directorul.

Comerciantii de produse pe baza de cafea considera ca Tchibo se confrunta cu o competitie intensa din partea lanturilor de supermarketuri, care ofera cafea la preturi mici pentru a ademeni clientii in magazinele lor.

Citeste si:

Cafeaua are, insa, contributie minoritara la vanzarile grupului Tchibo, desi compania privata nu afiseaza detalii financiare despre afacerea sa cu cafea.

Tchibo se foloseste de cafenelele sale pentru a vinde o gama larga de produse de consum, de la haine pana la produse electronice, inclusiv pensii private, iar paleta de produse se schimba saptamanal.

Compania a avut de suferit din cauza supermarketurilor care au copiat conceptul de schimbare saptamanala a ofertei de produse nealimentare. "Tchibo a fost copiat fara mila de alti retaileri in anii trecuti", a spus directorul executiv al companiei-mama a Tchibo, firma privata Maxinvest, Arno Mahlert.
La inceputul acestui an, Tchibo a anuntat ca isi restructureaza lantul de cafenele din Germania, inchizand magazinele mai mici.

Compania a anuntat ca va reduce amploarea planurilor de extindere in vestul Europei, in state precum Marea Britanie, si ca se va concentra pe Europa de Est.

Cafeaua a fost in continuare privita ca stand la baza afacerii Tchibo, in ciuda vanzarilor mari de produse nealimentare, a spus Mueller.

"Vrem sa ne extindem masiv in sectoarele bauturilor pe baza de cafea", a spus Mueller, intrebat despre strategia pentru anul 2008. Tchibo detine in prezent aproximativ 15% din piata germana de cafea espresso, insa urmareste sa-si creasca afacerea mai rapid.

Mahlert a spus ca se asteapta la "o tendinta generala de crestere" a preturilor la produsele pe baza de cafea, dar ca nu poate estima nivelul exact, din cauza volatilitatii preturilor cafelei la nivel international.
"Piata germana a cafelei inregistreaza cea mai mare competitie din lume", a spus Mahlert.
Tchibo si-a sporit, de asemenea, volumul vazarilor de cafea bio, produsa printr-o agricultura sustenabila.