"Vrem sa crestem semnificativ volumul productiei. Dorinta noastra este ca in urmatorii cinci-sase ani sa ajungem la sapte-opt milioane de tone de otel pe an. Aceasta capacitate va fi atinsa prin modernizarea echipamentelor existente si prin constructia altora noi, precum si prin indeplinirea tuturor cerintelor Uniunii Europene in ceea ce priveste protectia mediului pana in 2014. Am inceput deja acest proces de dezvoltare si dorim sa facem mai mult in 2009, 2010 si 2011", a declarat Augustine Kochuparampil, CEO ArcelorMittal Galati.

Impactul investitiilor anuntate de companie va fi vizibil, insa, in anii urmatori, estimarile pentru 2008 indicand o crestere modesta a volumului de productie. "Anul acesta nu ne asteptam la o crestere semnificativa a productiei. Credem ca vom avea o productie mai mare cu 4-5% fata de anul trecut", a precizat Kochuparampil.

In 2007, productia de otel lichid a combinatului galatean a fost de 4,4 milioane de tone de otel lichid, iar prognoza pentru anul in curs se situeaza la nivelul de 4,6 milioane de tone.

Citeste si:

In schimb, cifra de afaceri a companiei va creste substantial in acest an, in principal datorita scumpirii produselor fabricate la Galati. Prognozele nu sunt la fel de optimiste si in ceea ce priveste profitul, care va fi limitat din cauza scumpirii galopante a materiei prime.

"Profitul nu va creste direct proportional cu cifra de afaceri pentru ca preturile la materia prima cresc foarte mult. Carbunele s-a scumpit cu 230%, minereul si peletele cu 65-85%, fierul vechi este mai mult decat dublu si, din aceasta cauza, incercam sa avem o limita de profit. Ne aflam in a cincea luna din an si avem comenzi pana la sfarsitul lunii iulie, asa ca avem deja o anumita vizibilitate in ceea ce priveste volumul si preturile", a afirmat directorul general al combinatului siderurgic galatean.

ArcelorMittal este cea mai mare companie de otel din lume, avand 330.000 de angajati in peste 60 de tari. In Romania, compania detine combinatele de la Hunedoara si Galati, producatorii de tevi din Roman si Iasi, precum si operatorul portuar Romportmet Galati.