"Piata locala de mobilier de birou a crescut cu circa 25% in primul semestru din 2008 comparativ cu perioada similara din 2007 si va continua sa creasca tot mai mult si pe viitor. Acest lucru se va intampla datorita numarului mare de companii multinationale care au intrat in Romania si au adus cu ele si aceasta cultura a amenajarii biroului, dar si faptului ca romanii petrec tot mai mult timp la birou si constientizeaza astfel importanta unei atmosfere placute si personalizate a spatiului de munca" a declarat Mirela Dumitru, director general InnOffice, citata de NewsIn.

Compania InnOffice a inregistrat in primul semestru vanzari de circa 800.000 euro, mai mari cu peste 50% fata de anul trecut, iar pentru tot anul 2008 vizeaza depasirea pragului de un milion de euro. Potrivit reprezentantilor InnOffice, 40% din vanzari sunt generate de gama de mobilier de pe segmentul intermediar (cu preturi de la 700- 800 euro in sus), iar 60% de gama de mobilier de lux (al carui pret poate ajunge la 6000 euro pentru un birou managerial).

De asemenea, reprezentantul Mobexpert Bogdan Staicu este de parere ca romanii au devenit tot mai exigenti si sofisticati in alegerea mobilierului de birou si ca in ultimii ani a crescut cererea venita nu doar de la clientii "traditionali", adica marile multinationale, ci si de la tot mai multe companii autohtone.

"O tendinta care se face remarcata pregnant in segmentul office este optiunea multinationalelor, dar si a firmelor romanesti, de a-si innoi mobilierul de birou intr-o perioada mai scurta de timp decat in anii precedenti. Aceasta perioada s-a redus de la 8-10 ani, cat era in anii 2004-2005, la sapte-opt ani in prezent. Se observa astfel o apropiere de tendintele europene. Rata medie de innoire a mobilierului de birou pe pietele Europei occidentale este de cinci-sase ani. Spre aceasta tindem si in Romania si cred ca vom ajunge acolo prin 2011", sustine Bogdan Staicu, head of retail Mobexpert.

Citeste si:

Astfel, vanzarile Mobexpert Office din segmentul de mobilier de birou high-end au crescut anul trecut cu aproximativ 15%, comparativ cu anul 2006. Pentru 2008, compania estimeaza ca 7-10% din totalul vanzarilor diviziei office se va face pe segmentul de lux.

Potrivit lui Staicu, o alta tendinta aparuta pe aceasta piata este aceea de crestere a solicitarilor pe zona de servicii cum ar fi cel de concept (clientul beneficiaza de un concept personalizat in functie de tipul de activitate al companiei) sau de buy-back (preluarea mobilierul vechi al clientului care decide sa-si remobileze birourile).

In 2007, aproximativ 77% din totalul vanzarilor Mobexpert au fost realizate pe segmentul de mobilier pentru casa si decoratiuni, iar 23 % pe segmentul de mobilier pentru birou si colectivitati. Potrivit reprezentantilor companiei, acest procent s-a pastrat si in primele sase luni din 2008.

Piata de mobilier de birou din Romania se situeaza in prezent in jurul valorii de 80 de milioane de euro, cu o rata medie anuala de crestere in ultimii ani de 5-7%, insa pana in 2011 valoarea pietei ar putea ajunge la 100 – 120 de milioane de euro. Din punctul de vedere al cifrei de afaceri, segmentul office din Romania reprezinta intre 8% si 10% din totalul pietei de mobilier.