Reprezentantul Danone sustine ca aceasta crestere se datoreaza ofertei mari si diversificarii sortimentelor existente pe piata iaurturilor dar si publicitatii axate pe "beneficiile nutritionale si de sanatate proprii acestei categorii de alimente".

Pe de alta parte, Laura Lungu spune ca in ciuda ritmului constant de crestere, Romania are cel mai scazut consum de produse lactate proaspete pe cap de locuitor din Europa". Acesta este de doar cinci kilograme, fata de tari precum Germania, Franta sau Spania, cu peste 20 de kilograme pe cap de locuitor, Europa Centrala si de Est: Polonia cu 8,5 kilograme de iaurt pe cap de locuitor, Ungaria 11 kilograme, Bulgaria si Cehia, cu cate 16 kilograme pe cap de locuitor", a precizat Laura Lungu, citat de NewsIn.

Totodata, aceasta a mai adaugat ca in ultimii ani valoarea pietei produsele lactate, printre care si iaurturile, au avut o evolutie pozitiva, superioara altor categorii de alimente. "Tendinta s-a mentinut si anul acesta, cu aproximativ 6% crestere in volum fata de aceeasi perioada a anului trecut, o evolutie mai importanta inregistrandu-se in valoare, in principal datorita preferintei consumatorilor pentru produse mai sofisticate si cresterii preturilor la lapte", a precizat Laura Lungu.

Citeste si:

In ceea ce priveste ponderea iaurturilor comercializate de Danone in totalul cifrei de afaceri a companiei, aceasta a declarat ca "iaurtul are cea mai mare pondere in totalul vanzarilor Danone in Romania, depasind 80% din cifra de afaceri".

Potrivit datelor Danone Romania, principalii competitori ai companiei sunt Friesland, Albalact si Tnuva. "Toate cele patru companii acopera circa 90% din piata romaneasca", a mai precizat Laura Lungu.