„Crizele incep si se termina. Facem asa incat efectul oricaror cresteri de costuri la nivel mondial sa aiba cel mai mic impact posibil asupra preturilor de raft ale produselor din magazinul nostru. De aceea, pe coperta catalogului IKEA lansat in septembrie 2008 scrie cu litere aldine: “Preturile includ TVA, sunt maxime si sunt valabile pana la 31 august 2009”, a declarat, pentru Wall-Street, a declarat Cornel Oprisan, retail manager IKEA Romania.

Faptul ca numarul vizitatorilor, volumul articolelor vandute si vanzarile magazinului IKEA continua sa urmeze un trend ascendent dau incredere reprezentantilor din Romania ca sunt pe drumul cel bun. “Asadar, ne mentinem planurile de extindere a retelei de magazine in Romania si speram in continuare, asa cum am mai declarat, ca la finalul anului de catalog IKEA 2009 sa depasim 110 milioane de euro in vanzari, TVA inclusa.” – a declarat Cornel Oprisan.

El spune ca IKEA cauta mereu solutii punctuale de eficientizare a proceselor de productie, transport si depozitare pana la prezentarea produselor pe raft. “Tot ceea ce reusim sa economisim astfel impreuna, transferam in cele mai mici preturi posibile, si asta nu ca o reactie a companiei IKEA la o situatie de criza, ci chiar ca metoda de punere in practica a viziunii noastre”, spune Oprisan.

Citeste si:

“In conditiile actuale, ne asteptam ca si consumatorii sa fie tot mai atenti la cheltuieli, sa-si prioritizeze cumparaturile si sa devina tot mai exigenti in privinta acestui raport calitate-pret”, mai spune acesta.

Retailerul suedez IKEA a inregistrat o cifra de afaceri de 99,4 mil euro in perioada 1 septembrie 2007-31 august 2008 din vanzarea a peste 12 milioane de produse.

In perioada 1 septembrie 2007 – 31 august 2008, ponderea produselor de mobilier a fost de aproximativ 60% din vanzarile magazinului IKEA din Baneasa, restul reprezentand accesorii si decoratiuni pentru casa.