“Nu am comunicat niciun plan in legatura cu tarile in care vom recurge la aceste concedieri. Vom comunica in luna ianuarie in ce tari vor avea loc disponibilizarile. Nu am luat nicio decizie nici in ceea ce priveste Romania. E vorba de 3.000 de angajati dintr-un total de 57.000, o decizie cu un mesaj puternic. Cererea pe piata de electrocasnice a scazut semnificativ si vorbim de o situatie globala, care afecteaza atat Europa Centrala si de Est, cat si America de Nord”, spune Anders Edholm.

Potrivit acestuia, inca din primul trimestru al anului 2007 au existat semnale privind incetinirea procesului de crestere a pietei de electrocasnice, o scadere vizibila a cererii putand fi observata din primul trimestru al acestui an.

Pe de alta parte, Edholm precizeaza ca Electrolux AB va continua si procesul de restructurare a activitatilor, inceput in anul 2004, care vizeaza, printre altele, optimizarea operatiunilor prin relocarea unor fabrici in tari cu costuri de productie mai mici. Acest proces de restructurare urmeaza sa fie finalizat pana cel tarziu in anul 2010.

In ceea ce priveste cheltuielile de marketing, grupul suedez va reduce bugetul de promovare alocat pentru 2009, pe fondul crizei financiare globale. Principalul canal de promovare in 2009 va fi Internetul, datorita costurilor reduse pe care le presupune, potrivit lui Edholm.

Reducerile de personal, echivalentul a 5% din forta de munca a companiei, precum si alte actiuni asemanatoare vor costa aproximativ 1,2 milioane coroane suedeze si vor fi aplicate incepand cu al patrulea trimestru. Compania vrea sa economiseasca aproximativ 1,1 miliarde coroane suedeze, anunta presa internationala.

"In decembrie, cererea pentru produse electrocasnice in Europa si Nord America continua sa scada puternic. In contextul in care vanzarile din decembrie sunt ca de obicei, mai scazute, exista riscul unui profit operational lunar negativ", potrivit companiei.

Citeste si:

Electrolux a pierdut 31% din capitalul de pe piata suedeza in 2008, in contextul in care clientii au amanat noi achizitionari ale produselor companiei. Directorul executiv Hans Straaberg a declarat luna trecuta ca veniturile din cresterea pretului in Europa nu sunt suficiente pentru a compensa costurile ridicate.

Grupul, ce a inregistrat rezultate slabe in primul si al doilea trimestru, si-a revenit in al treila, generand un profit net de 847 milioane coroane suedeze (84,7 milioane euro). Totusi, Electrolux nu va putea sa atinga toate obiectivele financiare din 2008, ce vizeaza un profit operational intre 3,3 si 3,9 miliarde coroane suedeze, excluzand articolele exceptionale, potrivit unui comunicat al companiei, scrie AFP.

Electrolux este al doilea producator de electrocasnice din lume, avand mai mult de 40 de milioane produse vandute in 150 de tari anual. Electrolux este producator de aspiratoare, masini de spalat, congelatoare si frigidere, iar printre brandurile sale se numara AEG, Zanussi, Eureka si Frigidaire.

Grupul suedez este prezent in Romania inca din 1995 si este reprezentat local de divizia de vanzari si marketing in Bucuresti, precum si de fabrica de aragazuri la Satu Mare, din care detine 99,52% din actiuni. Fabrica Electrolux din Satu Mare vizeaza exclusiv productia de aragaze, aici fiind realizata majoritatea productiei de aragaze Zanussi din Europa. Productia se face atat pentru piata romaneasca, dar si pentru piete externe ca Rusia, tarile balcanice, tarile baltice, Israel, Finlanda, Suedia si Norvegia.

In primul semestru din 2008, Electrolux a investit 3,5 milioane lei in dezvoltarea fabricii din Satu Mare, astfel incat investitiile totale realizate pana in prezent depasesc 31 milioane euro. Printre investitiile vizate de catre Electrolux se numara introducerea si dezvoltarea de noi tehnologii, dezvoltarea de bunuri competitive, imbunatatirea conditiilor de lucru, imbunatatirea si siguranta mediului inconjurator si altele.