“Am ales sa incep o noua etapa a carierei mele. In functia de executiv nu de putine ori am avut de-a face cu firme de consultanta si stiu care sunt asteptarile de la o astfel de companie”, a declarat Dragos Dinu.

Dinu are mai mult de 16 ani de experienta in management, din care13 ani de experienta in industria farmaceutica, participand din pozitia de CEO la constructia liderului pietei de distributie si retail din industria farmaceutica, numele sau fiind strans legat de ascensiunea marcilor Sensiblu si Mediplus si listarea A&D Pharma pe bursa din Londra.

Avand in vedere ca este inca actionar in cadrul A&D Pharma, acesta spune ca este foarte probabil ca firma al carei director executiv a fost pana in luna august sa fie unul dintre clientii Link Resource. “Am ramas in relatii foarte bune cu A&D Pharma si mi-ar placea sa imi continui proiectele incepute acolo, de pe functia de consultant de data aceasta”, a afirmat Dragos Dinu.

Reprezentantii Link Resources nu considera criza economica un impediment in dezvoltarea unei afaceri pe consultanta, ci poate reprezenta chiar oportunitate. “In criza economica, atat companiile private, cat si autoritatile vor avea mare nevoie de firme de consultanta pentru a face fata acestei perioade”, este de parere si Nicolae Voiculescu, fondatorul Lonk Resource si fostul director general al companiei farmaceutice Novartis.

Dupa o investie de circa 200.000 euro, actionarii Link Resources nu se bazeaza pe castiguri rapide. “Este nevoie de cel putin 2-3 ani pentru ca o firma de consultanta sa devina profitabila, avand in vedere ca multe proiecte din industria sanatatii necesita si un follow-up si astfel rezultatele sunt vizibile pe termen lung si mediu”, a mai adaugat Nicolae Voiculescu.

Dragos Dinu considera ca nu disponibilizarile sunt solutia pe timp de criza. “Disponibilizarea reprezinta o reducere a costurilor pe termen scurt, insa nu o consider o solutie viabila pe termen lung. Pe perioada crizei companiile trebuie sa se gandeasca foarte mult la competenta si expertiza”, considera fostul executiv al A&D Pharma.

Citeste si:

Prognoza pe 2009

Pentru anul viitor, reprezentantii companiei de consultanta estimeaza ca piata farmaceutica din Romania va avea cresteri similare celor din 2008, motorul principal al acestei cresteri urmand a fi medicamentele specializate. “Piata farmaceutica din Romania va inregistra o crestere de 8-12% in 2009, cu o crestere considerabila pe segmentul medicamentelor specializate care vor reprezenta 67% din volumul total”, a mai spus Dinu, care considera, de asemenea, ca la nivel global piata va raporta o crestere de 4,5-5%, in special pe fondul cresterii pietelor emergente.

Analizele mai arata ca incetinirea ritmului de crestere a economiilor va avea un impact negativ de cel putin 2-3% asupra evolutiei pietei farmaceutice globale.

Reprezentantii companiei de consultanta in healthcare nu se asteapta la intrari spectaculoase pe piata din Romania in 2009. “Singurul mod prin care o companie din strainatate sa intre pe piata locala este o posibila achizitie sau fuziune avand in vedere actualul context economic”, mai declara Nicolae Voiculescu, care considera ca orice companie care stie sa isi “joace cartile” va avea castiguri pe piata din Romania, avand in vedere faptul ca intrebuintarea de medicamente este aici cu mult sub media europeana.

Dinu mai estimeaza ca pe fondul presiunilor asupra marjelor de profit, piata de distributie farma se va consolida anul viitor, iar presiunea pe preturi va duce la dezvoltarea de noi modele de afaceri de la retaileri pana la producatori.