Dragos Dinu, cel care din luna februarie a acestui an este directorul general al Domo, al doilea retailer electroIT de pe piata locala, spune ca prima data i s-a propus sa preia managementul companiei in 2008 chiar de catre Lorand Szarvadi, fondator si presedintele al Consiliului de Administratie al Domo si care la acel moment conducea reteaua de magazine. De atunci a mai primit inca doua propuneri similare, de fiecare data din partea unui alt actionar al companiei.
“Mereu propunerile au fost pentru functia de director general, mai putin ultima oara cand am intrat ca membru al boardului. Prima data mi-a propus Lorand (n.red. Lorand Szarvadi, fondator si fost CEO al Domo) in septembrie 2008, dar atunci voiam eu sa ma odihnesc. Cred ca nu trecuse nici o saptamana de cand plecasem din A&D Pharma cand m-am intalnit cu Lorand. Si i-am zis nu, ca am nevoie de odihna. Dupa ceva vreme a revenit propunerea de la un alt actionar, dupa care mi s-a propus din nou de la un alt actionar. La un moment dat, credeam ca sunt la camera ascunsa, am discutat cu trei actionari diferiti in patru ani. Important este ca decizia mea a fost legata pur si simplu de pasiunea pe care o am pentru retail si ma simt foarte bine in organizatie si sper ca si organizatia in perioada in care vine sa se simta foarte bine cu mine. Eu am optat si voi opta intotdeauna sa lucrez numai pentru branduri romanesti. Ma simt legat de brandurile generate aici, cu tot respectul pentru brandurile multinationalelor”, afirma Dinu.

Dinu a intrat in Consiliul de Administratie al Domo in toamna anului trecut, iar din februarie este CEO al companiei care anterior a fost condusa de Lorand Szarvadi, cel care a fondat retailerul in 1994. El a mai lucrat timp de aproape 14 ani pentru A&D Pharma, dintre care sase (intre 2002 si 2008) a fost directorul general al grupului. In 2008 cand s-a retras din companie s-a alaturat Link Resource, o companie de consultanta in domeniul medical.

Pe de alta parte, Lorand Szarvadi este in prezent presedintele Consiliului de Administratie al Domo, dar si directorul general al Digistore, o companie lansata in ianuarie anul acesta pentru a gestiona activitatea de online a grupului, mai exact a site-ului Domo.ro.

In ultimii sase ani, Domo a trecut prin trei schimbari de actionariat, ultima fiind in urma cu cateva luni, cand fondul de investitii Domtech din Liechtenstein a devenit actionarul principal al companiei, cu 99,99% din actiuni.

“Tranzactia nu a fost inca inchisa, probabil este o chestiune de saptamani pana cand va fi inchisa. Dar vor fi niste anunturi in curand, persoanele din spatele vehiculului de investitii vor fi comunicate. Ceea ce s-a intamplat in ultimii ani in companie este legat si de toate dificultatile acesta de actionariat. Eu i-am cunoscut pe ultimii doi actionari. Este foarte greu ca o organizatie care trece prin schimbari succesive de actionariat sa se concentreze. De fapt, si pentru management este foarte greu pentru ca trebuie sa devina cameleonic in functie de ideile noului actionariat”, explica Dinu.

Domo are in prezent o retea de 98 de magazine
, iar Dragos Dinu estimeaza ca la finalul anului compania va ajunge la 95 de unitati. Retailerul a inchis anul trecut 27 de magazine si a relocat 8.

Domo este al doilea retailer de pe piata locala cu afaceri de 165 de milioane de euro in 2011 si pierderi nete de 6,5 milioane de euro, conform Ministerului de Finante. Pentru acest an, conducerea companiei isi doreste sa treaca pe profit si sa isi mareasca vanzarile cu 8-9% sau chiar 14-15%. Dragos Dinu nu a precizat care a fost cifra de afaceri a companiei in 2012.

Principalii competitori ai Domo sunt Altex si Flanco (in retailul traditional) si eMag in zona de vanzari online.

Piata de bunuri de folosinta indelungata (electronice, electrocasnice si IT) a fost anul trecut in valoare de 1,43 miliarde de euro, in plus cu 2,2% fata de 2011, conform companiei de cercetare GfK Romania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri