Dinu a intrat in Consiliul de Administratie al Domo in toamna anului trecut, iar din februarie este CEO al companiei care anterior a fost condusa de Lorand Szarvadi, cel care a fondat retailerul in 1994. El a mai lucrat timp de aproape 14 ani pentru A&D Pharma, dintre care sase (intre 2002 si 2008) a fost directorul general al grupului. In 2008 cand s-a retras din companie s-a alaturat Link Resource, o companie de consultanta in domeniul medical.
Pe de alta parte, Lorand Szarvadi este in prezent presedintele Consiliului de Administratie al Domo, dar si directorul general al Digistore, o companie lansata in ianuarie anul acesta pentru a gestiona activitatea de online a grupului, mai exact a site-ului Domo.ro.
In ultimii sase ani, Domo a trecut prin trei schimbari de actionariat, ultima fiind in urma cu cateva luni, cand fondul de investitii Domtech din Liechtenstein a devenit actionarul principal al companiei, cu 99,99% din actiuni.
“Tranzactia nu a fost inca inchisa, probabil este o chestiune de saptamani pana cand va fi inchisa. Dar vor fi niste anunturi in curand, persoanele din spatele vehiculului de investitii vor fi comunicate. Ceea ce s-a intamplat in ultimii ani in companie este legat si de toate dificultatile acesta de actionariat. Eu i-am cunoscut pe ultimii doi actionari. Este foarte greu ca o organizatie care trece prin schimbari succesive de actionariat sa se concentreze. De fapt, si pentru management este foarte greu pentru ca trebuie sa devina cameleonic in functie de ideile noului actionariat”, explica Dinu.
Domo are in prezent o retea de 98 de magazine, iar Dragos Dinu estimeaza ca la finalul anului compania va ajunge la 95 de unitati. Retailerul a inchis anul trecut 27 de magazine si a relocat 8.
Domo este al doilea retailer de pe piata locala cu afaceri de 165 de milioane de euro in 2011 si pierderi nete de 6,5 milioane de euro, conform Ministerului de Finante. Pentru acest an, conducerea companiei isi doreste sa treaca pe profit si sa isi mareasca vanzarile cu 8-9% sau chiar 14-15%. Dragos Dinu nu a precizat care a fost cifra de afaceri a companiei in 2012.
Principalii competitori ai Domo sunt Altex si Flanco (in retailul traditional) si eMag in zona de vanzari online.
Piata de bunuri de folosinta indelungata (electronice, electrocasnice si IT) a fost anul trecut in valoare de 1,43 miliarde de euro, in plus cu 2,2% fata de 2011, conform companiei de cercetare GfK Romania.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: