“Vanzarile BoConcept in Romania au atins anul trecut valoarea de 2 mil.euro, in scadere cu circa 10% fata de anul precedent si mult sub asteptarile initiale care se ridicau la circa 3 milioane euro”, a declarat, pentru Wall-Street, Diana Staicu, manager regional al BoConcept in Romania, care adauga ca primele doua luni ale acestui an au fost peste perioada similara a anului 2008.

Inca din luna august a anului trecut au inceput sa fie vizibile amprentele lasate de criza financiara auspra vanzarilor companiei care comercializeaza mobila de design pe piata locala. “A doua parte a lui 2008 a fost sub prima jumatate din punctul de vedere al vanzarilor, desi in industria mobilei in septembrie incepe perioada de varf a sezonului”, mai spune reprezentanta BoConcept.

O alta problema cu care retailerul de mobilier de lux a trebuit sa se confrunte atat in 2008, dar mai ales anul acesta este devalorizarea considerabila suferita de moneda nationala. “In 2006, primul an de activitate pe piata romaneasca, avem preturile in euro, actualizate in fiecare zi, insa acest lucru deruta clientii si din 2007 preturile au fost afisate in euro. Exista un curs stabilit in luna septembrie a fiecarui an care se pastreaza pana anul viiot in septembrie. Anul trecut nu aveam cum sa anticipam devalorizarea masiva a leului si pana in luna septembrie vom lucra cu un curs de 3,8 lei/euro”, afirma Diana Staicu, care recunoaste ca marjele de profit din acest an vor scadea din cauza diferentei de curs.

“Marginile de profit in cazul BoConcept sunt de 10-15%, insa acestea vor scadea din cauza diferentei dintre cursul anticipat de noi si cel real”, adauga aceasta.

Pe langa magazinul din Bucuresti, retailerul danez a mai deschis la sfarsitul anului trecut, pe 4 decembrie, o a doua unitate, in Sibiu. “In Sibiu oamenii sunt mult mai reticenti decat in Capitala, sunt obisnuiti fie cu retaileri locali, fie cu mobila pe comanda, mai ieftina. Majoritatea clientilor care cumpara din magazinul de acolo provin din orase precum Timisoara sau Cluj”, spune reprezentanta BoConcept, care adauga ca vanzarile obtinute in cele trei luni de functionare sunt foarte mici, sub asteptari.

Potrivit acesteia, pentru 2009, compania isi propune o mentinere a vanzarilor in unitatea din Capitala, pana la circa 2 mil. euro si vanzarie cuprinse intre 500.000-700.000 in cadrul magazinului din Sibiu.

In ciuda unui context economic nefavorabil, BoConcept isi continua planurile de extindere a retelei din Romania prin deschiderea, in cea de-a doua jumatate a anului, a unui nou magazin la Iasi, in Era Shopping Park. “Urmarim sa deschidem magazine in centrele comerciale, alaturi de alti retaileri de mobila pentru ca oamenii sa gaseasca totul intr-un singur loc”, mai declara Diana Staicu, adugand ca pe viitor BoConcept are in plan deschiderea de noi unitati in Ploiesti, Pitesti, Cluj-Napoca sau Timisoara.

Investitia intr-o unitate cu o suprafata de circa 600 mp, asa cum sunt cele din Bucuresti si Sibiu, se ridica la circa 400.000 euro.

BoConcept este un brand international de mobilier si decoratiuni cu peste 350 de magazine si studiouri de marca, incluzand locatii in New York, Shanghai, Tokio, Madrid, Berlin, Londra, Paris si Copenhaga, in peste 47 de tari din lumea intreaga. Compania daneza se adreseaza unui segment de clienti cu venituri medii spre mari, oferind solutii pentru mobilarea casei.Compania BD Furniture este cea care detine brandul de mobilier BoConcept in Romania.

Principalii concurenti ai retailerului danez pe piata locala sunt Mobexpert, Class Living, Della Rovere sau Elvila.