Potrivit acestuia, numarul curselor este din ce in ce mai redus, lucru care se poate observa si urmarind traficul mult mai relaxat decat in aceeasi perioada a anului trecut. "Din putinele camioane pe care le intalnim pe sosele, majoritatea apartin companiilor din strainatate, care inca mai rezista impactului crizei", a precizat Hagiu, citat de NewsIn.

Presedintele Federatiei Operatorilor Romani de Transport (FORT) a explicat ca s-a ajuns in aceasta situatie din cauza problemelor cu care se confrunta economia, in special industria si serviciile, solutia salvatoare a anului 2009 fiind revigorarea agriculturii prin facilitarea accesarii fondurilor europene si a acordarii subventiilor de la stat.

Cu atat mai ingrijorator este faptul ca numarul marfurilor publicate la cele mai importante burse este, in prezent, in jur de o mie, pe cand anul trecut in aceeasi perioada, depasea zece mii.

Criza nu afecteaza doar companiile mici, ci si pe cele mari, precum Edy Logistics, sau International Lazar Company, companii care au anuntat disponibilizari si care au cerut ajutor din partea statului, pentru a reusi sa supravietuiasca in conditiile actuale ale pietei.

Desi transporturile specializate pe industrii reusesc sa supravietuiasca prin importul de substante chimice, cele specializate pe constructii sunt printre cele mai grav afectate, in opinia liderului FORT.

Citeste si:

Augustin Hagiu a tinut sa precizeze ca nu doar transporturile de marfa sunt afectate, ci si cele de calatori.

"Transportul de persoane este in regres observandu-se un numar din ce in ce mai mic de clienti care apeleaza la serviciile din acest domeniu", a spus Augustin Hagiu.

Presedintele FORT a precizat ca "statul anunta o crestere a taxelor si a impozitelor, fapt ingrijorator pentru toti cei din domeniu".

Hagiu a explicat ca toate aceste masuri vor duce la cresterea evaziunii fiscale, iar companiile de profil vor emite din ce in ce mai putine facturi. De asemenea, angajatii vor fi platiti "la negru", toate acestea ca rezultat al incercarii companiilor de transport de a-si mentine "echilibrul dintre incasari si plati".

Ca si solutii, presedintele FORT ar propune o relaxare fiscala, manifestata printr-o reducere a taxelor, a impozitelor si a TVA, veniturile la bugetul de stat putand fi compensate printr-o crestere a accizelor la carburanti, domeniul cel mai putin afectat de situatia actuala.