Criza financiara afecteaza atat transportul intern cat si pe cel international de marfa, companiile din domeniu asteptandu-se la o scadere a activitatii cu circa 60%, pana la sfarsitul anului, a declarat presedintele Federatiei Operatorilor Romani de Transport, Augustin Hagiu.
Potrivit acestuia, numarul curselor este din ce in ce mai redus, lucru care se poate observa si urmarind traficul mult mai relaxat decat in aceeasi perioada a anului trecut. "Din putinele camioane pe care le intalnim pe sosele, majoritatea apartin companiilor din strainatate, care inca mai rezista impactului crizei", a precizat Hagiu, citat de NewsIn.

Presedintele Federatiei Operatorilor Romani de Transport (FORT) a explicat ca s-a ajuns in aceasta situatie din cauza problemelor cu care se confrunta economia, in special industria si serviciile, solutia salvatoare a anului 2009 fiind revigorarea agriculturii prin facilitarea accesarii fondurilor europene si a acordarii subventiilor de la stat.

Cu atat mai ingrijorator este faptul ca numarul marfurilor publicate la cele mai importante burse este, in prezent, in jur de o mie, pe cand anul trecut in aceeasi perioada, depasea zece mii.

Criza nu afecteaza doar companiile mici, ci si pe cele mari, precum Edy Logistics, sau International Lazar Company, companii care au anuntat disponibilizari si care au cerut ajutor din partea statului, pentru a reusi sa supravietuiasca in conditiile actuale ale pietei.

Desi transporturile specializate pe industrii reusesc sa supravietuiasca prin importul de substante chimice, cele specializate pe constructii sunt printre cele mai grav afectate, in opinia liderului FORT.

Augustin Hagiu a tinut sa precizeze ca nu doar transporturile de marfa sunt afectate, ci si cele de calatori.

"Transportul de persoane este in regres observandu-se un numar din ce in ce mai mic de clienti care apeleaza la serviciile din acest domeniu", a spus Augustin Hagiu.

Presedintele FORT a precizat ca "statul anunta o crestere a taxelor si a impozitelor, fapt ingrijorator pentru toti cei din domeniu".

Hagiu a explicat ca toate aceste masuri vor duce la cresterea evaziunii fiscale, iar companiile de profil vor emite din ce in ce mai putine facturi. De asemenea, angajatii vor fi platiti "la negru", toate acestea ca rezultat al incercarii companiilor de transport de a-si mentine "echilibrul dintre incasari si plati".

Ca si solutii, presedintele FORT ar propune o relaxare fiscala, manifestata printr-o reducere a taxelor, a impozitelor si a TVA, veniturile la bugetul de stat putand fi compensate printr-o crestere a accizelor la carburanti, domeniul cel mai putin afectat de situatia actuala.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri