"Compania a inregistrat un ritm mediu de crestere a afacerilor de 20% in ultimii trei ani. Vanzarile de retail au reprezentat anul trecut peste 90% din cifra de afaceri. (...) In contextul unei piete aflate pe trend descendent, ne propunem sa mentinem cifra de afaceri la nivelul anului trecut si sa imbunatatim nivelul de profitablilitate", a declarat citat de NewsIn, directorul de marketing al companiei, Stefan Teodorescu.

In 2008, segmentul de vopsele lavabile a avut o crestere in vanzari de peste 50%. "Savana a inregistrat o crestere exploziva in 2008, crescandu-si cota de piata cu 40%, potrivit unei cercetari de piata efectuata de MEMRB. Inenweiss si-a consolidat pozitia de lider in volum al pietei de lavabile, iar Rost a ramas unul dintre brandurile importante in segmentul mainstream al vopselelor tip email", a spus reprezentantul Fabryo Corporation.

Mentinerea nivelului de profitabilitate este unul dintre principalele obiective ale companiei in 2009. Teodorescu este de parere ca principalul factor de instabilitate din ultima perioada a fost cursul valutar. Fabryo isi va adapta nivelul de pret in consecinta, chiar daca nu va transfera intregul impact al cursului in pret.

In contextul crizei economice actuale, Fabryo va adopta o strategie comerciala flexibila, cu accent pe promovarea produselor cu valoare adaugata si pe controlul costurilor.

In 2009, compania isi propune promovarea principalelor branduri. Focusul va ramane Savana, insa nu va fi neglijat nici segmentul mainstream, care poate fi o sursa importanta de volume in actualul context al scaderii puterii de cumparare. In perioada urmatoare, Savana va lansa doua produse noi.

Citeste si:

Potrivit lui Stefan Teodorescu, piata locala de lacuri si vopsele este estimata, in 2008, la aproximativ 200 milioane de euro, in crestere cu 10-15% fata de 2007. "Evolutia pietei de lacuri si vopsele in 2009 va depinde mult de contextul macroeconomic, principalii factori de influenta fiind evolutia creditului, politicile fiscale si de investitii, evolutia cursului de schimb. Piata se va contracta, insa este greu de estimat."

Din 2006, Fabryo opereaza pe o noua platforma de productie in Popesti Leordeni, care se intinde pe o suprafata de 50.000 mp si are o capacitate de productie de 250 tone pe zi, reprezentand cel mai mare centru de productie de vopsele si lacuri din Europa de Sud-Est.

Principalii furnizori de materii prime ai Fabryo Corporation sunt DuPont, cu care au un contract de exclusivitate pentru brandul "Teflon surface protector", si BASF.

Fabryo este unul dintre primii trei producatori de vopsea din Romania si detine o cota de 17% din piata vopselelor decorative. Cele mai importante marci ale companiei sunt Savana, Inenweiss si Rost. Compania a fost infiintata in anul 1994 si are in prezent aproape 400 de salariati. Fondul de investitii Oresa Ventures a devenit, la sfarsitul anului 2008, actionarul unic al Fabryo Corporation, achizitionand restul de 15% din capitalul producatorului de vopsea de la fondatorul Daniel Guzu.