“Strategia Gi Group in Romania prevede o extindere puternica la nivel national pe termen mediu, pentru ca vrem sa beneficiem de potentialul pe care il prezinta piata locala a fortei de munca”, a declarat, pentru Wall-Street, Stefano Colli-Lanzi, CEO Gi Group. In prima faza, pe harta de extindere a Gi Group figureaza orase ca Brasov, Targu-Mures si Bacau, dar si capitala Moldovei, Chisinau.

Italienii au decis sa investeasca pe piata locala datorita statului de piata emergenta, cat si oportunitatii pe care au avut-o de a gasi un partener strategic, care sa se muleze pe asteptarile grupului.

“Pe langa acesti factori, am ales Romania pentru ca ne asteptam ca piata fortei de munca sa-si revina in curand si vrem sa ne oferim serviciile companiilor care se afla in cautarea de oameni cat mai buni. De asemenea, a contat faptul ca intre Romania si Italia exista numeroase conexiuni de business, precum si numarul de locuitori. O tara cu o populatie de peste 20 de milioane de oameni nu putea fi ocolita”, explica Colli-Lanzi.

Gi Group, cu afaceri anuale de circa 800 de milioane de euro la nivel global, a preferat sa intre pe piata locala prin intermediul achizitiei BMR pentru a putea beneficia de know-how-ul businessului creat de Charlie si Samantha Crocker in 1999.

“In general, politica noastra de extindere la nivel international se bazeaza pe achizitii de pachete majoritare si nu pe crearea unor proiecte de la zero. Ne propunem ca in 4-5 ani sa achizitionam si restul de 48% din actiunile Barnett McCall, oferta de cumparare urmand sa aiba la baza performantele companiei de pana atunci”, afirma CEO-ul Gi Group.

Oferta de achizitie inaintata celor de la BMR de catre grupul italian a fost calculata avand la baza un multiplu de 5-7 ori EBITDA (profit operational inainte de taxe, dobanzi, depreciere si amortizari) si s-a ridicat la 1-1,5 milioane de euro, potrivit lui Colli-Lanzi. “Inainte de criza, multiplul de EBITDA pe care-l ofeream companiilor era mai ridicat decat dupa ofertele pe care suntem dispusi sa le facem de acum inainte”, mai spune Colli-Lanzi, care adauga ca negocierile pentru achizitionarea BMR au durat aproximativ patru luni.

Pentru 2009, Gi Group se asteapta ca afacerile BMR sa scada cu 30% fata de anul trecut, cand compania a realizat o cifra de afaceri de 2,5-2,6 de milioane de euro. “In primele luni ale anului afacerile grupului in tarile in care suntem prezenti au inregistrat scaderi chiar si de 70%, asa ca nu ne putem astepta la un an bun”, precizeaza CEO-ul Gi Group. Grupul italian se va concentra in Romania pe oferirea de servicii de plasare temporara, cat si de recrutare si selectie pentru pozitii de entry si middle management.

Gi Group a fost fondat in 2006, prin fuziunea mai multor companii specializate in servicii de training, consultata sau recrutare, care au fost achizitionate sau infiintate de la zero. In 2008, Gi Group a devenit cea mai important jucator activ pe piata solutiilor de munca temporara din Italiei. Pe teritoriul Italiei, Gi Group este prezent printr-o retea de 250 de birouri regionale. Tot in 2008, Gi Group s-a extins puternic la nivel international, atat prin achizitii cat si prin infiintarea de noi birouri, in tari ca Franta, China, Brazilia, Spania sau India.