Desi declara ca nu activeaza intr-un domeniu lovit de criza financiara mondiala, managerul general al L`Oreal Romania considera ca efectele acestui contex economic s-au facut simtite si in industria cosmeticelor printr-o moderare a ritmului de crestere.

Astfel, daca in anul 2008, piata evaluata la 500 milioane de euro a cunoscut o crestere de 20 la suta, aceasta va fi mai mica in acest an, ajungandu-se chiar la un avans de 10 la suta.

“In industia frumusetii nu putem vorbi de o criza in adevaratul sens al cuvantului; rezultatele noastre nu se compara cu cele din domenii precum cel imobiliar sau financiar. Singurul aspect care reflecta acest context este o incetinire a ritmului de crestere”, adauga Richard Matalon.

In Romania, cota de piata a cosmeticelor L`Oreal este de 15 la suta, iar obiectivul principal al companiei este majorarea acesteia pana la 25 la suta in 2009. Pentru a realiza acest lucru in vreme de criza, Richard Matalon dispune de un buget de promovare identic cu cel din 2008, in conditiile in care multe companii au taiat drastic din aceste cheltuieli.

De asemenea, mizeaza pe dezvoltarea si lansarea de produse noi, mai accesibile, pentru fiacare dintre diviiziile L`Oreal prezente in Romania: produse de consum general, produse profesionale, produse cu ingrediente active si brand-uri de lux.

“Anul acesta am avut cele mai multe lansari de produse noi in cadrul tuturor diviziilor in care activam, aducand pe piata chiar cate 4-5 pentru fiecare segment”, declara directorul general L`Oreal.

Totodata, Richard Matalon a identificat un potential de dezvoltare pentru segmentul make-up, unde gradul de penetrare al produselor L`Oreal este cuprins intre 43 si 55% pentru produse precum ruj, rimel sau fond de ten. In schimb, produsele de tip deodorant si sampon au un grad de penetrare de 94%, respectiv 98%, ceea ce inseamna ca aproape fiecare roman foloseste acest tip de produse L`Oreal macar o data pe an.

Compania L'Oreal este prezenta pe piata din Romania din anul 1997, cand a fost infiintata reprezentanta si face parte din grupul L'Oreal care activeaza in peste 130 de tari si are in portofoliu peste 23 de marci. Printre brandurile companiei se numara Garnier, L'Oreal Paris, Vichi, The Body Shop. In Romania sunt prezente doar 13 dintre acestea.