Vanya Panayotova a ales sa vina la carma L’Oreal Romania dupa ce initial i-a fost desemnata o alta tara, pe care a refuzat-o. Nu este straina de piata romaneasca, petrecand 7 ani pe plan local, perioada in care a detinut pozitii de management in cadrul Orbico si Procer&Gamble.
A mai lucrat in Serbia, Rusia, Orientul Mijlociu si Africa, iar in total are o experienta de peste 20 de ani in FMCG. Despre trecerea de la acest sector la industry de beauty, Vanya spune ca a fost o miscare logica si deloc dramatica:
“FMCG-ul mi-a oferit o buna intelegere a modului in care poti ajunge la consumator cu produse de masa, cum sa operezi in diverse canale de distributie. Industry de beauty imi ofera un portofoliu inspirational si ocazia de a ajunge la consumator prin mai multe divizii, nu doar mass-market, ci si prin cea de lux, de dermatocosmetice, de produse profesionale. In final, sunt aceiasi consumatori, dar sunt modalitati diferite de a le oferi produse diferite pentru nevoi diferite”.
Citeste si:
L’Oreal Romania opereaza pe 4 divizii, in functie de canalele de distributie: mass market cu brandurile L’Oreal Paris, Garnier si Maybelline distribuite in supermarketuri si drogherii si care este unul dintre cele mai mari segmente de business; dermatocosmetice - Vichy si La Roche-Posay, comercializate in farmacii; divizia de produse profesionale - L’Oreal Professionale, Kerastase, Matrix pentru saloane; divizia de lux - brandurile Lancome, Yves Saint Laurent, Cacharel, comercializate in magazinele de profil.
Pe langa distributie, L’Oreal detine si retail propriu, atat pentru produse de larg consum, cat si pentru cele din divizia de lux: NYX Professional, Kiehl’s si, mai nou, Atelier Cologne, o parfumerie de nisa adusa in Romania in urma cu o luna.
“Toate diviziile sunt la fel de importante pentru L’Oreal si toate au inregistrat in acest an cresteri peste targetul pe care ni l-am impus. Se dezvolta in faze diferite pentru ca, in anumite perioade, depind de inovare si de trendurile de consum, unele divizii sunt mai sus in clasament in ceea ce priveste veniturile, dar toate sunt la fel de importante pentru grup”, explica Vanya.
Citeste si:
In schimb, in privinta canalelor de distributie, eCommerce-ul si retailul propriu inregistreaza cresteri semnificative si devin tot mai importante pentru L’Oreal. In primul trimestru din acest an, vanzarile online au fost de trei ori mai mari decat in perioada similara a anului trecut.
Citeste si:
“eCommerce-ul este unul dintre cele mai mari trenduri din industria beauty, pentru ca ne permite sa ajungem la consumatorii din afara canalelor traditionale. Este unul dintre obiectivele mele sa investesc in transformare digitala si eCommerce, cred ca acesta este viitorul si vrem sa fim compania beauty tech numarul 1 in Romania. Nu ne concentram doar pe inovatie si produs, dar si pe experiente inovatoare, aplicatii, noi servicii si tehnologii, care sa implice inteligenta artificiala sau sfaturi medicale”, spune Vanya.
In cazul retailului propriu, explica Vanya, poti ajunge la consumator in mod direct si sa nu fie vorba doar despre produs, ci si despre experienta brandului, consultanta si servicii. In cea de-a doua jumatate a anului L’Oreal va deschide 2 sau 3 magazine noi proprii, ale unor branduri pe care deja le comercializeaza pe plan local.
2018, cel mai bun an pentru L’Oreal
De altfel, extinderea retailului propriu in 2018 cu 4 noi magazine a contribuit la cresterea businessului L’Oreal pe plan local, care a ajuns la 96,6 milioane euro (449 milioane lei), cu aproximativ 19% mai mari decat in anul anterior.
Noul country manager L’Oreal Romania vrea sa mentina acelasi ritm de crestere si in 2019 si, in viitor, sa devina liderul pietei locale. “Suntem foarte aproape, este o aspiratie a tuturor. Obiectivele mele insa sunt, in primul rand, oamenii. Ca lider, consider ca daca ai grija de oameni, ei vor avea grija de business. Prioritatea mea este sa ii ajut sa creasca si sa-si dezvolte talentele. Apoi, transformarea digitala si eCommerce, cred ca acesta este viitorul si vreau sa devenim compania de beauty tech numarul 1 in Romania. Iar al treilea obiectiv tine de cresterea categoriilor/diviziilor, de a avea o astfel de abordare care se pliaza pe trendul consumatorilor, acela de a adresa categorii si produse diferite unor nevoi diferite de consum”, incheie Vanya Panayotova.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: