"O estimare a pietei de consultanta pentru anul 2009 a fost facuta prin intermediul unei cercetari de piata derulata la finele anului 2008 si agregata in studiul "Piata de consultanta din Romania in perioada 2008-2009". In ciuda primelor semne ale crizei financiare (...) 2009 era considerat de cele mai multe firme de consultanta chestionate, 42%, drept un an in care cifra de afaceri va creste cu mai mult de 15%, in timp ce 32% dintre companii considerau ca nu va exista o crestere a cifrei de afaceri mai mare de 15%, iar 21% estimau o stagnare in 2009. Asadar, mai bine de 90% din companiile investigate erau optimiste in ceea ce priveste cifra de afaceri in 2009", a spus Mihai Svasta.

Cu toate acestea, acesta a subliniat ca instabilitatea economica a determinat reduceri ale bugetelor alocate pentru consultanta, iar proiectele de consultanta sunt fie mai putine, fie redimensionate financiar.

"Clientii implementeaza doua tipuri de proiecte de consultanta: proiecte de tipul "nice to have" si proiecte de tipul "must be done". Foarte multe din firmele de consultanta si-au bazat cresterea pe proiecte de tipul "nice to have" iar acestea au fost primele care au cazut atunci cand bugetele au fost revizuite in scadere. Din acest motiv asistam desigur la o contractie a pietei, in special in sectorul privat. (...) Va fi o trecere, de la consultanta ca o moda la consultanta ca o necesitate", a mai spus Mihai Svasta.

AMCOR a publicat recent primul studiu al pietei de consultanta in management din Romania, studiu intitulat "Piata de consultanta din Romania in perioada 2008-2009".

Acesta s-a desfasurat in perioada octombrie - noiembrie 2008, iar in cadrul studiului au raspuns 133 de companii din care 24% sunt membre AMCOR. Dintre firmele chestionate 68% au declarat ca au o cifra de afaceri aferenta anului 2008 mai mica de 200.000 euro, 26% au raporat o cifra de afaceri intre 200.000 si un milion de euro, iar 6% au avut o cifra de afaceri mai mare de un milioan de euro.

AMCOR reprezinta un numar de 78 de firme de consultanta si training in management din piata romaneasca.