Chiar daca piata locala de retail alimentar nu mai este la fel de profitabila ca in anii trecuti, atat din cauza inaspririi concurentei, dar si pe fondul actualului context economic, retailerii si, in special, hard-discounterii vor continua sa investeasca in Romania. Acestia sunt incurajati si de preturile din ce in ce mai reduse ale terenurilor.

“Nu cred ca vreun retailer alimentar isi va inchide portile. Retailerii locali care nu vor putea trece de acesta perioada vor fi achizitionati fie de companii deja existente pe piata, fie de nou-veniti, in special hard-discounteri”, este de parere reprezentantul firmei de consultanta.
Principala strategie de atragere a clientilor vor fi promotiile, in acesta perioada retailerii concentrandu-se mai mult pe volumul vanzarilor, in detrimentul marjelor de profit. “Nimeni nu va sparge norii in perioada asta, insa toate business-urile sanatoase vor trece de criza”, mai declara Pandele.

Cea mai mare problema o va avea, in opinia reprezentantului IMS Retail, retailul traditional, care va pierde din ce in ce mai mult teren in fata celui modern si va fi afectat negativ si de introducerea impozitului forfetar.

In acesta conditii, marii jucatori vor incepe sa apeleze din ce in ce mai mult la firme de consultanta specializate pe acest domeniu. “Chiar daca in cazul produselor alimentare vanzarile nu au scazut, in ceea ce priveste produsele non-alimentare scaderile sunt considerabile, iar retailerii vor apela la firme de consultanta pentru a spori vanzarile in acest segment, crede Pandele.

In prezent, cei mai importanti clineti ai IMS Retail sunt Metro cash&carry si, mai nou, real,- Hypermarket, insa nu exclude o viitoare colaborare cu Mega Image, Praktiker sau Sensiblu. “Atat pentru Metro, cat si pentru real,- oferim consultanta de vanzari la raft pe raionalele de birotica, audio-video si electocasnice“, mai spune Pandele.

Pentru anul acesta compania de consultanta estimeaza o cifra de afaceri de 4 milioane lei, sub 1 milion euro.

IMS Retail Bucharest are in prezent 45 de angajati in Romania, dintre care 40 de consultanti.

Compania este specializata in furnizarea de solutii de marketing si vanzari externalizate dedicate 100% retailerilor. Printre serviciile oferite se numara modelarea de programe de loialitate, consultanta si strategie in domenii ca imaginea magazinului, comportamentul consumatorului, traininguri pentru personal, dar si design pentru magazine.

IMS Retail este specializat in industrii precum alimentatie, audio-video, DIY (do it yourself) si farmaceutice.

IMS Retail ofera, de obicei, servicii unui singur mare jucator pe domeniu de activitate. Astfel, pe zona marilor retaileri, compania care ofera deja servicii pentru real,- nu va avea drept client si compania Carrefour, potrivit lui Pandele. Exceptie face, insa, programul de simulare de business, StoreWars, care poate fi oferit, in acelasi timp, pentru directorii mai multor companii de acelasi profil.

Programul StoreWars, creat de profesorul universitar belgian Marcel Corstjens, reprezinta un program de simulare de business care se adreseaza, in primul rand, top managementului din retail.

In cadrul simularii, participantii trebuie sa ia decizii referitoare la productie, logistica, consumatori, cumparatori, trade marketing, asezare la raft, promotii si termene de plata.

IMSG este o una dintre cele mai mari agentii internationale de servicii de marketing si vanzari. A fost fondata in 1996 si este listata la Bursa din Londra din 2005.

Clientii grupului provin din industria FMCG, din telecomunicatii, retail, finante si banci, auto, electrocasnice si farmaceutice.