Dintre acestea, sase magazine sunt garantate de parteneriatele incheiate cu Wini Imobili si Winmarkt, prin care discounterul va ocupa spatii “in complexuri cunoscute, la preturi corecte”, potrivit reprezentantilor companiei. Colaborarea cu Wini Imobili si Winmarkt marcheaza si o schimbare de strategie in extinderea retelei, subliniaza Exel, care marturiseste ca nu putut ramane pasiv la oferte pe care le-a primit din partea celor doua companii.
“Strategia care pana acum prevedea construirea de la zero a magazinelor pe un concept unitar a fost completata recent si cu spatii inchiriate in centre comerciale pentru ca in centrele marilor orase nu sunt disponibile suprafete mari de teren pentru constructii de la zero sau relatiile de proprietate sunt foarte complexe si greu de clarificat”, explica Rainer Exel, adaugand ca pozitionarea noilor magazine in spatiile Wini Imobili si Winmarkt faciliteaza atingerea mult mai rapida a obiectivelor. In plus, noua strategia inseamna si o economie de jumatate de million de euro. Investitia in fiecare magazin nou construit, exceptand achizitionarea terenului, este de 750.000 de euro, iar in cazul magazinelor reamenajate in cadrul centrelor comerciale, investitia este de trei ori mai mica, de 250.000 euro/magazine.
“Pretul corect” despre care vorbeste Rainer a venit odata cu criza financiara, crede acesta. Caderea pietei imobiliare nu-l ia insa prin surprindere. Intr-un interviu acordat Wall-Street la sfarsitul lui 2007, seful miniMax declara ca “preturile practicate sunt absurd de ridicate si, in doi ani, piata imobiliara va cunoaste un declin puternic”. Pentru Exel, verdictul era unul clar inca de acum un an si jumatate: piata interna imobiliara nu era una reala si, in mai putin de doi ani, niciun investitor nu va avea suficienti bani pentru a cumpara terenurile “exorbitant de scumpe din Romania”.
Valoarea investitiilor imobiliare din Europa Centrala si de Est, inclusiv Romania, a scazut cu 59% in trimestrul al doilea din 2009, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
Evolutia pietei imobiliare din toamna lui 2008 si pana acum confirma previziunile sale. Este unul dintre marile avantaje ale actualului climat economic, spune Exel, care marturiseste ca a fost asaltat de oferte din partea “multor companii si brokeri interesati de extinderea miniMax, ceea ce inlesneste alegerea celor mai bune variante in conditiile in care au devenit accesibile locatii centrale in orase importante, iar ofertele au atins pragurile lor adevarate”.
Criza a generat nu numai o regandire a strategiei de extindere, ci si a ofertei, in contextual in care “consumatorii au devenit mai prudenti” in cheltuielile pe care le fac. Oficialii companiei declara ca toate categoriile au fost analizate si reconfigurate prin integrarea unor produse noi, din portofoliile unor producatori precum Unilever, Procter & Gamble, Kraft Foods, L’Oreal, Strauss, Campofrio si Heineken.
In plus, adauga acestia, marcile private reprezinta o platforma puternica de loializare a consumatorilor, de unde si masurile miniMax pentru optimizarea sortimentatiei si negocierea cu furnizorii a volumelor rulate la nivel national. Marcile private au o pondere de 8% din totalul incasarilor discounterului, produsele realizate sub marca exclusiva fiind fabricate numai de producatori autohtoni. Printre acestea, cele mai cautate sunt produsele Montan (mezeluri si carne), Coria (sucuri), branzeturile Minim, alimentele de baza Maxim si lactatele Minilact.
MiniMax Discount, controlat de grupul austriac Real 4 You, a inregistrat in primele sase luni afaceri de 78,24 mil. lei (18,5 mil. euro), in crestere cu 13% fata de primul semestru al anului trecut. Pana in prezent, miniMax opereaza 23 de magazine in Romania, planurile vizand atingerea a peste 100 de unitati in total.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: