„Lansam brandul propriu in aceasta toamna, pentru ca de abia acum am ajuns la un numar suficient de magazine – avem in prezent 22 de hipermarketuri si 24 de supermarketuri”, a declarat, pentru Wall-Street, Patrice Lespagnol (foto), CEO-ul Carrefour Romania. Brandul Carrefour, prezent deja in magazinele retailerului francez din Romania, nu a fost pana acum lansat in mod oficial.

Marcile private ale Carrefour acopera atat segmentul produselor de larg consum (Nr. 1, Carrefour), cat si electrocasnice (Carrefour Home) textile (Tex) sau Reflets de France (produse ale patrimoniului cultural francez, pozitionate pe segmentul mediu-superior al preturilor). Brandul Nr. 1 este cel mai raspandit ca pondere, acesta acoperind intre 3,5% si 5% din segmentul produselor de larg consum, potrivit informatiilor furnizate de reprezentantii companiei. Marca Tex a fost lansata in Romania in primavara anului trecut, oficialii Carrefour propunandu-si la acea vreme o pondere de 60% din totalul vanzarilor de textile pentru marca proprie.

“Daca pana anul trecut ne-am concentrate pe marca Nr. 1, care se adreseaza segmentul veniturilor mici si care ofera produse pentru o mare parte din categorii, anul acesta ne vom axa pe brandul Carrefour, marca pe segmentul mediu, urmand ca in toamna, dupa lansare, sa ajungem la un numar important de produse sub aceasta marca”, a precizat Lespagnol.

In general, pentru produsele marca proprie, Carrefour lucreaza cu furnizori mari care produc marci cunoscute pe piata: Reinert, Asil Paper, Agrisol, Fares, Vascar, Rommac Trade, etc; majoritatea produselor sunt fabricate in Romania.

Marcile private avanseasa incet, dar sigur

In prima jumatate a anului, ponderea marcilor proprii in vanzari a crescut si desi „nu se poate vorbi de un avans semnificativ”, oficialii Carrefour sunt de parere ca segmentul „private label” are un mare potential de crestere pe masura ce gamele se diversifica, iar „consumatorii constientizeaza beneficiile pe care acestea le ofera: calitate similara produselor marcilor cunoscute, la preturi semnificativ mai mici, de pana la -20%”.

In general, produsele marca distribuitor concureaza brandurile cunoscute in cadrul unei categorii, dar primele (in engleza: “private label”) sunt avantajoase si pentru producator intrucat efortul cu distributia si promovarea acestora dispare, fiind preluat de catre retailer, explica oficialii Carrefour. “Pentru furnizori reprezinta o crestere a cifrei de afaceri iar pentru client, posibilitatea de a alege”, spune CEO-ul retailerului francez.

In ceea ce priveste consumatorul roman, Lespagnol este de parere ca acesta nu este diferit fata de ceilalti din Europa si ca trece prin aceleasi etape pe care le-au cunoscut si cei din Vest, acolo unde piata de retail este mai dezvoltata. “Este nevoie de timp pentru a se forma un anumit tip de comportament, de aceea spunem ca piata produselor marca distribuitor este una cu un potential ridicat in Romania”, afirma CEO-ul Carrefour Romania.

Pe pietele mature din Europa Occidentala, produsele sunt apreciate la nivelul raportului pret/calitate; ca dovada, in Franta, marcile private inseamna 50% din vanzarile totale ale marilor retaileri.

Pretul, prim criteriu in alegerea magazinului

Criza este o oportunitate de consolidare a pozitiei pentru toti retailerii care vor raspunde clientilor, iar hipermarketurile raman pe prima pozitie in randul preferintelor consumatorilor, pretul ramanand primul criteriu de alegere a magazinului unde se fac cumparaturi, considera seful Carrefour Romania. Dar si aici se impune o precizare, spune Lespagnol: „din studiile noastre reiese ca, desi pretul este un criteriu foarte important, consumatorii nu sunt dispusi sa faca rabat de calitate”.

Nu numai preturile „bune” sunt la mare cautare, ci si promotiile, mai ales acum, cand buzunarele devin din ce in stramtorate. „In perioada pe care o traversam, promotiile sunt vizate intr-o mai mare masura si de catre mai multi consumatori decat anul trecut, pe fondul scaderii puterii de cumparare”, precizeaza oficialul Carrefour. Acesta adauga ca daca acum trei ani promotiile nu erau un criteriu foarte important pentru consumatori in alegerea magazinului de unde isi faceau cumparaturi, acum acesta se regaseste in „top” alaturi de pret si calitate.

Cititi si Se ascute lupta pe segmentul marcilor private.




Se ascute lupta pe segmentul marcilor private

Se ascute lupta pe segmentul marcilor private