Diminuarea vanzarilor se datoreaza rezultatelor de pe piata interna, unde compania a vandut in primele sase luni ale anului peste 225.000 de unitati, cu 28% mai putine decat in aceeasi perioada a anului 2008.

In schimb, Arctic a raportat vanzari la export de 49,56 mil. Euro in primul semestru din 2009, cu 5% mai mari fata de perioada similara a anului trecut. Volumul total al vanzarilor la export a fost de aproape 387.000 de unitati, cu 9% mai mare decat in primul semestru din 2008.

"In piata de electronice si electrocasnice criza economice s-a materializat la nivelul conditiilor de finantare, creditul de consum fiind aproape blocat in aceasta perioada, cat si la nivelul comportamentului de consum al populatiei. Astfel, s-a putut observa tendinta de amanare a deciziei de cumparare pentru o perioada ulterioara si preferinta consumatorilor pentru produse mai simple la preturi mai mici”, declara Monica Iavorschi, directorul general al Arctic.

Cu toate ca piata locala de produse electrocasnice a suferit o contractie de aproximativ 35%, Arctic a reusit sa compenseze partial aceasta reducere printr-o crestere de cota de piata de la 31.5% la 33.1%, potrivit companiei.

Pentru a traversa cat mai bine actuala perioada economica dificila, Arctic a adoptat o serie de masuri care au vizat in primul rand reducerea costurilor si eficientizarea procesului de productie.

Astfel, compania a pus un accent deosebit pe intensificarea exporturilor. Daca in trecut, Arctic s-a concentrat asupra pietelor emergente din estul Europei si din Balcani, in primele sase luni din 2009 punctul focal l-au reprezentat tarile din vestul Europei cu piete mature si nu foarte afectate de contextul economic actual. In primele sase luni din 2009, Arctic a inregistrat cresteri de 36% a vanzarilor pe pietele vest-europene. De asemenea, inceputul anului 2009 a marcat si intrarea pe piata iraniana.

In 2008, compania Arctic a inregistrat o cifra de afaceri de 213 milioane de euro si un volum total al vanzarilor de peste 1.500.000 de unitati.

Solutia Arctic pentru criza: Doua planuri de business

Arctic face parte din grupul Arçelik, al treilea producator european de aparatura electrocasnica. La peste 50 de ani de la infiintare, produsele companiei Arçelik sunt prezente in peste 100 de tari din intreaga lume. Compania detine 12 unitati de productie in 4 tari si are peste 17.000 angajati. Portofoliul Arçelik include 10 branduri.

Arçelik a inregistrat in 2008 o cifra de afaceri de 6,8 miliarde de lire turcesti.

Solutia Arctic pentru criza: Doua planuri de business

Solutia Arctic pentru criza: Doua planuri de business