Profitul net a urcat la 489 milioane euro (699 milioane dolari), fata de nivelul de 407 milioane euro raportat in urma cu un an, a anuntat compania, cu sediul la Amsterdam.

Analistii chestionati de Bloomberg mizau pe un rezultat de 425 milioane euro.

Heineken, ce produce berea Amstel, a redus cheltuielile cu aproximativ 50 milioane euro in prima jumatate a anului si a majorat preturile pentru a compensa efectele concurentei, anunta NewsIn.

Titlurile Heineken s-au apreciat cu 38% in 2009, depasind evolutia pe bursa a rivalului SABMiller Plc, care a inregistrat o crestere de doar 23%.

Veniturile obtinute in primul semestru au crescut cu 11%, la 7,18 miliarde euro, pe fondul scumpirii produselor si o majorare de 3,8% a volumului de bere produs, datorita achizitiei, in 2008, a unor divizii detinute de Scottish & Newcastle Plc.

Cantitatea de bere vandute de Heineken in Europa Centrala si de Est a scazut cu 13%, din cauza evolutiei slabe ale pietelor din Polonia si Rusia.

Heineken Romania este unul dintre principalii producatori de pe piata autohtona a berii, cu o cota de piata de 29% (potrivit unui studiu AC Nielsen din 2008).

Din portofoliul companiei fac parte marcile Heineken, Ciuc Premium, Golden Brau, Neumarkt, Bucegi, Gösser, Schlossgold, Silva, Gambrinus, Harghita, Hategana si marcile de import Zipfer si Edelweiss.

Compania are cinci fabrici in Constanta, Craiova, Hateg, Miercurea Ciuc si Targu Mures.