Aceasta este cea mai importanta investitie desfasurata in 2009 de o companie de training aflata pe piata locala. Totodata, intrarea ExP Group marcheaza sfarsitul unei perioade destul de indelungate de la intrarea unui jucator din strainatate in Romania.

Primul pas facut de britanici a fost recrutarea Matildei Crossman (foto), fostul managing director al companiei de training BPP Professional Education in Romania si Serbia.

Aducerea lui Crossman in ExP Group a fost facilitata de o firma de head-hunting din Regatul Unit.

In afara lui Crossman, compania britanica de training a mai recrutat inca 10 oamenii care lucrau in cadrul fostului angajator al actualului managing director al ExP Group Romania

“In general, cand oamenii isi doresc sa plece, vor sa mearga intr-un loc pentru mai bine. Probabil ca in ultimele luni pe care le-am petrecut la fostul loc de munca, am simtit anumite diferente de viziune strategica intre mine si ceilalti oameni din conducerea firmei. In momentul in care am zis ca plec, foarte multi de acolo au spus ca vor sa mearga impreuna cu mine. Dupa plecarea mea, au fost recrutati si ceilalti colegi de la BPP, care au devenit membri ai echipei actuale”, explica Matilda Crossman.

In prezent, echipa ExP Group Romania numara 12 angajati permanenti.

ExP Group este detinuta de peste 10 actionari, atat persoane fizice, cat si persoane juridice, Crossman fiind printre actionarii minoritari.

“Din postura de actionar minoritar, am contribuit si eu cu o suma,la investitia totala”, mentioneaza managing directorul ExP Group Romania.

Actionarul majoritar al companiei este un fond de investitii din Marea Britanie.

“Unul din motivele pentru care investitorii britanici au decis sa vina in Romania este ca in piata romaneasca companiile au demostrat un interes crescut pentru programe de training de calitate, la standarde internationale. Al doilea motiv pentru care au investit in Romania este ca au accesat profesionisti cu experienta in business si in piata respectiva”, afirma Crossman.

Ea mentioneaza ca un al treilea aspect care a determinat ExP Group sa vina in Romania este consolidarea unei strategii pe termen lung.

Compania mai este prezenta in Olanda, Luxembourg, Polonia, Bulgaria, Serbia, Romania si Anglia.

Crossman coordoneaza si businessurile din tarile din Europa Centrala si de Est in care este prezenta ExP Group

La nivelul Europei, firma de training are circa 50 de angajati permanenti si aproximativ 120 de angajati in regim de freelancer.

“Cei de la ExP Group au in minte o strategie pe termen lung. Nu vor sa dezvolte un business in cinci ani si apoi sa-l vanda. Pe fondul acestei strategii, nu cred ca ne vom recupera investitia in cinci ani, desi asa spune teoria”, subliniaza Crossman.

ExP Group Romania a semnat contracte cu peste 150 de companii multinationale de la inceputul anului. “ Printre primii clienti pe care i-am avut au fost bancile. Chiar si pe noi ne-a mirat acest lucru. Asadar, bancile inca mai investesc in training, chiar daca nu la nivelul de anul trecut si chiar daca au fost nevoite sa opereze reduceri de costuri sau de personal”, explica Crossman.

ExP Group Romania isi concentreaza activitatea in sase directii importante: management financiar, contabilitate, audit intern, marketing, human capital si risc.

Totodata, firma ofera si diverse acreditari, cea mai importanta fiind acreditarea contabila ACCA (Association of Chartered Certified Accountants), care costa circa 11.200 de euro si are o durata de minimum doi ani.

Pentru a obtine certificarea ACCA, o persoana trebuie sa parcurga 14 examene.

“Salariul mediu net pentru un contabil acreditat ACCA este de circa 2.500 de euro. De obicei, acreditarea este foarte necesara celor care vor sa lucreze intr-una din firmele incluse in Big 4”, spune Crossman.

Referitor la evolutia pietei de training, sefa ExP Group Romania apreciaza ca declinul firmelor de profil a fost cauzat atat de starea economiei, dar si de letargia de care au dat dovada trainerii anul trecut.

“In ultimii ani, nimeni din industria de training nu venea cu multe noutati in ceea ce priveste continutul sau modul de livrare al cursurilor si experienta educationala ca proces. Cred insa ca, cel mai probabil, piata de training isi va reveni concomitent cu economia. Totusi, daca firmele de training vor realiza cat de importante sunt investiile in oameni, piata de profil ar putea sa revina pe crestere”, spune Matilda Crossman.

In afara trecerii Matildei Crossman la ExP Group, o alta mutare importanta a surprins piata de training in 2009.

Catalin Ionescu, 48 de ani, unul din cei mai cunoscuti oameni de pe piata romaneasca de training, a demisionat in aceasta vara de la conducerea companiei Codecs, in cadrul careia se afla de peste 16 ani.

Ionescu a decis sa-si deschida un business propriu.

Cei mai importanti jucatori de pe piata locala de training sunt Ascendis, Human Invest, TMI Romania, Trend Consult si Codecs.